۹ مهر ۱۳۸۶، ۱۷:۲۹

محور توسعه شهر ارومیه توسعه گردشگری است

ارومیه - خبرگزاری مهر: شهردار ارومیه محور توسعه شهر ارومیه را در گرو توسعه گردشگری در این شهر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، ابراهیم بازیان ظهر امروز در نشستی خبری افزود: شهرستان ارومیه به دلیل دارا بودن ظرفیت پالای گردشگری و قرار گرفتن در مرکزیت استان آذربایجان غربی و همسایگی با چهار کشور ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و نخجوان می تواند به عنوان یکی از قطب های صنعت توریسم در کشور باشد.

وی از تهیه سند توسعه گردشگری شهرستان ارومیه خبر داد و اظهار داشت: این سند با حضور مشاوران برجسته کشوری و استانی در دست تهیه و تدوین است که امیدوراریم به زودی بتوانیم آن را عملیاتی کنیم.

بازیان شهرداری ارومیه را یک سرمایه دار خاموش و غیر مدعی دانست و بر توجه به تصرف اموال و املاک شهرداری تاکید و خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل فقدانی که در بحث پیگیری اموال و املاک وجود دارد در اثر کم توجهی و تعرض برخی افراد بیرون از شهرداری در گذشته شاهد حیف ومیل اموال شهرداری ارومیه بوده ایم .

وی یادآور شد: دراین راستا با احیای و تشکیل حوزه های مشاورین در رشته های مختلف اعم از حقوقی و ثبتی در صدد احیای این اموال هستیم.

شهردارارومیه ادامه داد: با تصاحب اموال و املاک شهرداری می توان با ایجاد سرمایه مضاعف و بهره مندی از امکانات موجود در توسعه عمران شهری گام های اساسی تر برداشت.

وی در ادامه این گفتگو، ایجاد یک شهر مدرن و اسلامی به عنوان الگو برای سایر شهرهای اسلامی را از اهداف شهرداری این شهر عنوان کرد و بیان داشت: طرح‌ های مطالعاتی شهرسازی و طرح جامع حمل و نقل شهری در ارومیه و اجرای چندین طرح بزرگ عمرانی از مواردی است که به همین منظور اجرا می‌شود.

وی، زیباسازی مبادی ورودی شهر، مکانیزاسیون خدمات شهری و بهسازی معابر و خیابان ها را از جمله طرح هایی اعلام کرد که با جدیت درشهر آغاز شده است.

این مسئول بیان داشت: ایجاد مبلمان خاص برای پیاده‌ روها و خیابان های شهر و ارائه خدمات رفاهی به مردم در کمترین زمان از اهداف این طرح است.

شهردار ارومیه از افزایش ‪ ۳۰۰‬درصدی ظرفیت تولید آسفالت در شهرداری این شهر خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت تولید آسفالت در شهرداری ارومیه ‪ ۱۰۰‬هزار تن در سال بود که با خرید دو واحد تولیدی و افزایش نوبت کاری و مشارکت بخش خصوصی، این ظرفیت تا پایان آبان ماه امسال به ‪ ۳۰۰‬هزار تن در سال می‌رسد.

وی همچنین با اعلام این که امسال بیش از 200 طرح عمرانی در شهرداری ارومیه در دست اجراست، بودجه عمرانی و اجرایی شهرداری را در سال جاری ‪ ۸۰۰‬میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ‪ ۶۵‬درصد این اعتبارات شامل طرح‌ های عمرانی و ‪ ۳۵‬درصد بقیه شامل بودجه طرح‌ های جاری شهرداری است.

بازیان با اشاره به افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه اعلام کرد: در حال حاضر با افزوده شدن 17 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی این شهر، تعداد اتوبوس های فعال در ارومیه به 305 دستگاه افزایش یافته است که این میزان با تزریق 17 دستگاه اتوبوس دیگر در ماه های آینده به 333 دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 562005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha