۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

بهسازی و نوسازی ۱۰۶ هزار واحد روستایی در همدان

بهسازی و نوسازی ۱۰۶ هزار واحد روستایی در همدان

همدان- معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: از ۱۶۵ هزار و ۳۰۱ واحد مسکن روستایی ساخته شده در استان تاکنون ۱۰۶ هزار و ۶۲۰ واحد بهسازی و نوسازی شده است.

محمد باقر خوش کردار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بهسازی و نوسازی مسکن در استان همدان ۶۵ درصد آمار را به خود اختصاص داده است، افزود: ۱۹۹ هزار و ۹۵۲ خانوار روستایی در استان همدان وجود دارد.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که تشکیل پرونده می‌دهند شامل افرادی که از تسهیلات روستایی استفاده کنند یا افرادی که خود اقدام به ساختن خانه می‌کنند باید فرآیند تهیه نقشه و پروانه را القا کنند.

خوش کردار تصریح کرد: پس از اینکه نقشه طراحی شد به دهیاری برای صدور پروانه معرفی می‌شوند و در حین مراحل ساخت، اجرا و با پیشرفت کار مرحله به مرحله وام به آنها تعلق می‌گیرد.

وی یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی به این صورت نیست که پرداخت شود و فرد خود مشغول به خانه ساختن شود بلکه باید نظارت مرحله به مرحله انجام می‌شود.

خوش کردار خاطرنشان کرد: برای نوسازی و بهسازی خانه‌های روستایی در سالجاری به استان همدان ۱۱ هزار فقره سهمیه تعلق گرفته که توزیع شهرستانی و بانک‌های عامل انجام شده است، همچنین تضمین نامه‌های که دولت مقرر شده بود ما به تفاوت سود وام‌ها را پرداخت کند انجام شده و از روستاییان تقاضا میکینم برای تشکیل پرونده به بنیاد مسکن شهرستانها مراجعه کنند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در پایان گفت: در مقاوم سازی روستاهای استان، رزن ۹۵ درصد، نهاوند ۸۸، ملایر ۷۳، اسدآباد ۴۶، بهار ۵۳، تویسرکان ۵۰، فامنین ۴۴، کبودراهنگ ۴۱ و همدان ۵۲ درصد را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 5620906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha