۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۹

با ارائه رئیس هیئت علمای مسلمان لبنان؛

نشست «گفتمان نبوی عامل وحدت مسلمین» برگزار شد

نشست «گفتمان نبوی عامل وحدت مسلمین» برگزار شد

نشست علمی‌پژوهشی «گفتمان نبوی عامل وحدت مسلمین» با ارائه رئیس هیئت علمای مسلمان لبنان، در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی و به همت حوزه عربی جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی‌پژوهشی «گفتمان نبوی عامل وحدت مسلمین» با ارائه رئیس هیئت علمای مسلمان لبنان، در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی و به همت حوزه عربی جامعه المصطفی برگزار شد.

در این نشست تخصصی که با حضور شخصیت‌ها و نخبگان بین‌المللی برپا شد، شیخ غازی حنینة، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از بازدید از مراکز علمی ایران به‌ویژه جامعةالمصطفی اظهار داشت: حضور میهمانان شاخص و بین‌المللی در این نشست که دغدغه رویکرد کاربردی ایجاد قرب و وحدت مسلمین دارند، بسیار مایه امید و مسرت و دلیل و نشانه موفقیت جامعه المصطفی در برنامه‌ها است.

رئیس هیئت علمای مسلمان لبنان، بر حفظ وحدت در برابر دشمنان، استمرار مقاومت و دفاع از دین و ملت‌های مسلمان تأکید نمود.

حجت‌الاسلام محمود احمدی میانجی رئیس مؤسسه کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی نیز در بخشی از این نشست به بیان مسائل و اهمیت تقریب بین مذاهب پرداخت و تحقیق و تبیین مسائل و مشکلات در این امر را راهگشا دانست.
وی نظریات علما و فضلا پیرامون مسئله تقریب را بیان نمود و الگوگیری و تأسی به آنها در این مسائل را ضروری توصیف کرد.

السید مواهب الخطیب، امیل جعفر اف، سید شبر، اقای رمیثی، ابراهیم فیفم و شیخ سهیل اسعد از اساتید المصطفی و صالحی عضو گروه مطالعات اسلامی به زبان عربی نیز در این نشست حضور داشتند.

قلب جایگاه ایمان، دوست داشتن و الفت و برادری است

رئیس جمعیت علمای مسلمان لبنان در نشست دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی بر اهمیت وحدت تأکید کرد.

شیخ غازی حنینه، رئیس جمعیت علمای مسلمان لبنان در نشست دوره تربیت متخصص تقریب مذاهب اسلامی ویژه فضلای افغانستانی مقیم قم با موضوع تقریب در لبنان که در مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت برگزار شد، با بیان اینکه خداوند قلب ما را مورد خطاب قرار داده است، اظهار داشت: قلب جایگاه ایمان، دوست داشتن و الفت و برادری است؛ به همین علت حب خدا، رسول خدا صلی‌الله علیه و آله و اهل‌البیت علیهم‌السلام ما را به یکدیگر نزدیک نموده است.

وی کتاب خداوند و سنت رسول خدا (ص) را محور وحدت عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در حدیث نقل شده که فرزندانتان را با ۳ خصلت دوست داشتن رسول خدا (ص) و قرائت قرآن پرورش دهید.

کد خبر 5622653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha