۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۹:۱۹

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

شهرک صنایع دستی در گلستان راه اندازی می شود

شهرک صنایع دستی در گلستان راه اندازی می شود

گرگان- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: یکی از اصلی ترین اهدافی که در گلستان به دنبال رفع آن هستیم ایجاد بازارچه و شهرک صنایع دستی است.

محمدجواد ساوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از اصلی ترین چالش‌هایی که به دنبال رفع آن هستیم ایجاد بازارچه بزرگ صنایع دستی و ایجاد شهرک صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: بنابراین ایجاد این بازارچه‌ها در دستور کار قرار گرفته و یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده است.

وی بیان کرد: این بازارچه در مرکز استان راه اندازی شده و به تدریج در ۱۳ شهرستان دیگر استان برپا خواهد شد و این امر منوط به آن است که سیستم اداری تسهیل‌کننده شرایط باشد.

ساوری با بیان اینکه به دنبال تمرکززدایی در اجرای طرح‌ها هستیم، گفت: این بازارچه‌ها با رویکرد محرومیت زدایی و بهبود معیشت مردم راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان عنوان کرد: در جشنواره اقوام هم از هنرمندان صنایع دستی و سرمایه گذاران این حوزه دعوت شده تا گره‌ی از مشکلات این بخش برطرف شود.

گفتنی است پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین از ۱۷ الی ۲۱ آبان ما در محل نمایشگاه بین المللی گلستان برپا خواهد بود.

کد خبر 5626292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha