۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۹:۲۴

گزارش مهر؛

وقتی درس و شاعری با عشق به دیدار رهبری آمیخته می شود

وقتی درس و شاعری با عشق به دیدار رهبری آمیخته می شود

همدان- دانش آموز همدانی در کنار توجه به درس، توانسته در شاعری نیز دستی بر قلم داشته باشد و وارد کار شود، او «عشق به دیدار رهبری» دارد و این موضوع را در بند بند صحبت هایش می توان دریافت.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: سینا برنده دانش آموز نوجوان و پر تلاش همدانی که علاوه بر موفقیت در عرصه آموزشی، یکی از شاعران جوان این دیار نیز نام گرفته است. نوجوانی که خود را شاعر نمی نامد؛ و تمام موفقیت خود را مدیون پدر و مادر و مربیان خود می‌شمارد.

در مطلع صحبت به سراغ مهم‌ترین اتفاق دوران نوجوانی او رفتیم. اتفاقی که به گفته خود، قبل از وقوع، آن را در خواب مشاهده کرده بود؛ و آن دریافت هدیه از دستان مقام معظم رهبری است.

سینا در این باره می‌گوید: کتابم، که مجموعه غزلیاتی، با عنوان «روزگاری که در نوجوانی گذشت» را برای حضرت آقا ارسال کردم؛ چرا که عاشق ایشان هستم، و در خواب بارها می‌دیدم که از ایشان هدیه گرفته‌ام. همین اتفاق هم افتاد. و یک روز صبح در کمال تعجب دیدم که یک جانماز برای من ارسال شده است.

آرزویم، دیدار با رهبری است

وی، آرزوی خود را به عنوان یک نوجوان، دیدار با رهبری خواند و افزود: آرزویم این است که ایشان را از نزدیک ملاقات کنم و برای این دیدار، لحظه شماری می‌کنم؛ طبق فرموده امام زمان، در زمان غیبت، ما باید از کسانی پیروی کنیم که نایب ایشان هستند، کسانی که سخن ایشان را می‌دانند و آن را برای ما بیان می‌کنند.

رهبرمعظم انقلاب، ناخدای ما است و شاهدیم، هر فردی که مقداری بصیرت دارد، عاشق ایشان می‌شود. همین عشق در بنده نیز جاری است و رغبت بسیاری به کارهای ایشان دارم و به نظرم، عنوان «انسان کامل» برای ایشان، عبارت مناسبی است.

وقتی درس و شاعری با عشق به دیدار رهبری آمیخته می شود

در خودمان، «امید» را پیدا کنیم

و اما این همه امید را از کجا به دست آورده‌ای؟ این سوالی بود که از این نوجوان پرسیده شد.

سینا برنده در پاسخ به این سوال، با بیان اینکه باید در خودمان، «امید» را پیدا کنیم، به نمونه‌های بارز موفقیت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف مانند تولید واکسن اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که اگر برکتی در نظام جمهوری اسلامی می‌بینیم به سبب استقلال است، همیشه این استقلال باعث ایجاد امید شده است و حضرت آقا نیز می‌فرمایند که ساخت امید در جامعه یکی از مهم‌ترین مسائل است.

و اما، برای نسل نوجوان امروزمان باید چه کنیم؟

دانش آموز موفق همدانی به هم نسلی‌های خود اشاره کرد و افزود: باید در کنار توجه به بعد علم به مباحث پرورشی، فرهنگی و معارفی هم توجه داشته باشیم. دانش آموزان ما نیز باید امید داشته باشند و در این راه، نیاز به امیدآفرینی است چراکه دشمنان با تهاجم‌های فرهنگی در پی ناامید کردن این نسل هستند و در این راه از فضای مجازی بهره می‌برند.

انتخاب الگوی درست کار را آسان می‌کند

وی در ادامه گفتگو از الگوپذیری نوجوانان نیز سخن گفت و افزود: الگوی اول هر فرد، پدر و مادرش است؛ بنده نیز الگویم پدر و مادرم و حضرت آقا است چراکه ایشان پا به پای امام (ره) پیش رفتند، با ظلم مبارزه کردند و همواره طرف نسل جوان را گرفتند، پا به پای نسل جوان پیش آمدند و سخنانشان روشنگر است.

این روزها می‌بینیم که برخی از دهه هشتادی‌ها جذب مسائلی شده‌اند، دشمن نیز در این مسیر ساکت ننشسته و این نسل جوان و نوجوان را بهترین طعمه دیده است و در تلاش است که در ذهن این افراد تاثیر بگذارد که البته در این راه، از فضای مجازی نیز بهره می‌گیرد.

وقتی درس و شاعری با عشق به دیدار رهبری آمیخته می شود

اوقات فراغتمان را به سمت مطالعه کتابهای مفید سوق دهیم

وی به عنوان یک نوجوان، به اوقات فراغت نیز اشاره کرد و گفت: برخی از نوجوانان زمانی که صحبت از اوقات فراغت می‌شود، به فضای مجازی اشاره می‌کنند در حالی که اوقات فراغت یعنی از برخی از تفکرها آزاد باشیم و به سمتی برویم که برنامه‌های مفیدی را در پیش بگیریم؛ بدین ترتیب نمی‌توان ورود به فضای مجازی که ما را مجدد وارد یک فضای دیگر می‌کند، اوقات فراغت نامید.

پیشنهاد این نوجوان به هم نسلی‌هایش برای گذران اوقات فراغت مناسب، مطالعه کتاب‌های مفید است و ادامه داد: بنده همواره سعی دارم که کتاب‌های مفیدی در این زمان‌ها مطالعه کنم و علاقه خاصی نیز به موسیقی فاخر ایرانی دارم.

پدر و مادرم همراهان همیشگی زندگی ام هستند

نوجوان همدانی، پدر و مادرش را فرشتگان و همراهان همیشگی زندگی اش خواند و گفت: آنها فرشته‌هایی هستند که اگر نباشند، زندگی لنگ می‌زند و اگر از ارتباطم با پدرم بخواهم بگویم، می‌توانم وی را مانند کوهی با استقامت و با صلابت معرفی کنم که باید در برابر چنین شخصی زانو زده و عرض ادب کنم. کمک‌هایش همواره در زندگی ام کارساز است. هر نکته‌ای باشد می‌توانم به راحتی آن را از والدینم بپرسم و آنها از دوست به من نزدیکتر هستند.

خطاب به نوجوانان امروز

سینا برنده به صحبت‌های سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: به راستی هر کسی که می‌خواهد، شهید شود باید شهیدگونه زندگی کند.

این جمله برای هر مسلمان صدق می‌کند، شهید فهمیده نوجوان با بصیرتی بود که انقلاب را درک کرده بود. یقیناً این بصیرت، خیلی سخت است. این بصیرت داشتن که از یک زندگی شیرین بگذری، خودت را زیر تانک بیندازی تا یک گردان و هم رزم‌هایت مورد حمله دشمن قرار نگیرند، خیلی سخت است. به نظرم اگر بخواهیم مانند شهید فهمیده و شهیدگونه زندگی کنیم باید زندگی آنها را مطالعه کنیم.

کد خبر 5627105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha