۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۹:۳۲

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی:

ماهانه بیش از ۳۱ هزارتن آرد در آذربایجان غربی توزیع می شود

ماهانه بیش از ۳۱ هزارتن آرد در آذربایجان غربی توزیع می شود

ارومیه - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: ماهانه ۳۱ هزارو۵۰۰ تن آرد در سطح استان توزیع می شود.

امید زینالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن استان در رتبه‌های برتر کشور در زمینه تولید و خرید گندم در کشور گفت: آذربایجان غربی در زمینه میزان تولید و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در جایگاه ششم کشور قرار دارد و درجه کیفیت گندم تولیدی در استان در حد متوسط کشوری است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی به عنوان استان طولی دارای مسافت تقریبی ۷۵۰ کیلومتر از شمال تا جنوب و صعب العبورترین نقاط کوهستانی جزو ۶ استان برتر کشور از نظر میانگین تولید و خرید گندم است، افزود: امسال ۴۲۰ تن گندم توسط ۶۳ مرکز خرید تضمینی از زارعان استان خریداری شده است.

زینالی خاطرنشان کرد: گندم خریداری شده در استان برای تبدیل به آرد به ۱۶ شرکت تولید کننده ارسال و برای افزایش کیفیت آرد با نسبت ۶۰ به ۴۰ با گندم وارداتی ترکیب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان دارای ۵ سیلوی ذخیره سازی ملکی، ۱۰ سیلوی خصوصی، ۱۸ کارخانه آرد سازی، ۱۰ انبار ذخیره سازی کالای اساسی ملکی و ۶ کارخانه است، گفت: هم اکنون ۴ هزار و ۷۳۲ واحد نانوایی یارانه‌ای ۱ و ۲ در سطح استان فعال است.

زینالی از خرید ۳ هزار و ۵۱۱ تن کلزا طی سال جاری در استان خبر داد و افزود: در نیمه نخست امسال ۵ هزار و ۳۳۵ تن برنج و ۱۱ هزار ۱۶۸ تن شکر برای تأمین نیاز کالاهای اساسی مردم استان وارد شده است، گفت: از این میزان ۴ هزار ۸۸۸ تن برنج و ۹ هزار و ۴۸ تن شکر در سطح استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از مهمترین و قدیمی ترین واحدهایی است که در زمینه تأمین، نگهداری، توزیع و نظارت بر کیفیت محصولات استراتژیک گندم، آرد و نان و همچنین کالاهای اساسی، از جمله برنج، روغن، قند و شکر و... و. نقش اساسی و مهمی ایفا می‌کند، گفت: این اداره کل از پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی شامل انواع سیلوهای بتنی و فلزی، سردخانه‌ها و انبارها در سطح استان آذربایجان غربی برخوردار است.

کد خبر 5628013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha