۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

آموزش ضمن خدمت مباحث قرآنی در ادارات در دستور کار قرار گیرد

آموزش ضمن خدمت مباحث قرآنی در ادارات در دستور کار قرار گیرد

شیراز- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ارائه آموزش ضمن خدمت می‌تواند به عنوان یک قاعده قانونی در ادارات و مدارس نقش مؤثر در گسترش فرهنگ انس با قرآن در جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی ظهر چهارشنبه در جمع جامعه قرآنی استان فارس بیان کرد: فعالیت‌های قرآنی در استان فارس به قدری دارای سابقه و تاریخچه بوده که برخی از مانوسان با قرآن عمر خود را برای انس با قرآن گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: اگر توفیق خدمت در محضر قرآن داشته باشیم باید به گونه‌ای باشد که جامعه از طراوت و حلاوت قرآن جاری و مردم بهره مند شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه تصریح کرد: ارائه آموزش ضمن خدمت می‌تواند به عنوان یک قائده قانونی در ادارات و مدارس نقش مؤثر در گسترش فرهنگ انس با قرآن در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: وضعیت آموزش قرآن در مدارس و برخی از ادارات کشور خوب نیست و می‌توان با آموزش‌های ضمن خدمت عاملی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: در مکتب امام راحل (ره) بانوان در فعالیت‌های جامعه نقش ویژه ای دارند و می‌توان از هیأت‌های اندیشه ورز و سرمایه‌های اجتماعی بهره برداری کرد تا توسعه تعالی در جامعه سرعت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تاکید کرد: در بودجه سازمان تبلیغات اسلامی همواره تاکید برحمایت از فعالیت‌های قرآنی بوده و بودجه فعالیت‌های قرآنی به صورت مستقل تعریف شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اولویت این سازمان را مردمی سازی و توسعه حلقه‌های میانی معرفی کرد و افزود: می‌توان با استفاده از فضاهای تبلیغی سطح شهر و محورهای مواصلاتی اقدام به فعالیت‌های تبلیغی در سطح شهر و جاده‌ها کرد.

وی با تاکید بر جهاد تبیین ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌هایی که در جامعه وجود دارد و در حال تلاش برای تحقق جهاد تبیین هستند حمایت شود تا بیانات مقام معظم رهبری در این بخش محقق شود زیرا قرآن در تمامی مراحل زندگی حتی پیچیده‌ترین زمان‌ها نیز حرفی برای گفتن و نقشی در هدایت مردم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی بیان کرد: امید در جامعه را می‌توان در مؤسسات قرآنی و فعالین قرآنی به وضوح مشاهده کرد و باید در این بخش نیز رویکرد حمایتی وجود داشته باشد تا بتوان این امیدواری را در جامعه بسط داد.

کد خبر 5628219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha