۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان:

منکر قاچاق دارو در کردستان نیستیم

منکر قاچاق دارو در کردستان نیستیم

سنندج- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: قاچاق دارو از سال ۹۰ با اعمال تحریم ها افزایش یافت و منکر قاچاق دارو در استان نیستیم اما باید با فرهنگ سازی این مهم کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خداویسی روز چهارشنبه در دومین کارگروه پیشگیری از مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور استان در سنندج اظهار داشت: قاچاق دارو از سال ۹۰ با اعمال تحریم‌ها افزایش یافت و منکر قاچاق دارو در استان کردستان نیستیم.

وی افزود: طبق آمار مرزبانی قاچاق دارو در استان کردستان بسیار بالا بوده و این زنگ خطری برای ماست.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان بیان کرد: شرکت‌های بخش، شرکت‌های تولیدی و داروخانه‌ها در بحث قاچاق محصولات نقش داشته و قانون را دور می‌زنند.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش و انعکاس به موقع رسانه‌ها در آموزش جلوگیری از محصولات قاچاق بسیار مهم است و باید این مهم را فرهنگ سازی کنیم.

خداویسی اظهار داشت: گشت‌های مشترک نظارتی یکی از مهم‌ترین بحث‌های جلوگیری از افزایش قاچاق محصولات غذایی و دارویی است که با جدیت بیشتر باید این مهم انجام شود.

وی گفت: سرمایه اجتماعی در چند سال اخیر کاهش یافته و در بحث قاچاق کالاهای سلامت محور سرمایه‌های اجتماعی و وظیفه‌های فردی بسیار مهم است که در این مسیر نیاز به آموزش و فرهنگ سازی است.

کد خبر 5628604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha