۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۱۸

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

آمادگی همکاری‌های هنری بین آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت علی (ع)

آمادگی همکاری‌های هنری بین آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت علی (ع)

مشهد ـ مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری‌های مشترک هنری با آستان مقدس علوی و انتقال تجربیات خود در حوزه‌های مختلف را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر مهدی حکیمی در نشستی با مسئولان آستان مقدس حضرت علی (ع) اظهار کرد: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی آمادگی همکاری‌های مشترک هنری با آستان مقدس علوی و انتقال تجربیات خود در حوزه‌های مختلف شامل شکل‌دهی ساختار اداری مرکزی مشابه مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در نجف، تولید محصولات هنری و ارائه آموزش در رشته‌هایی همچون پویانمایی، گرافیک، تذهیب و نگارگری را با بهره‌گیری از ظرفیت استادان و هنرمندان برجسته ایرانی دارد.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ضمن اشاره به سابقه بیش از ۳۰ سال فعالیت هنری این مؤسسه بیان کرد: بخش مهمی از زائران حرم مطهر رضوی را زائران عراقی تشکیل می‌دهند و ما در تلاش هستیم تا متناسب با ذائقه آن‌ها نیز آثار و محصولات هنری تولید کنیم.

وی افزود: آستان مقدس علوی نیز می‌تواند در زمینه برگزاری جشنواره‌های هنری بین‌المللی همچون جشنواره بین‌المللی عکس «مزارات»، از اطلاع‌رسانی فراخوان جشنواره تا برپایی نمایشگاه آثار منتخب در عراق، با این مؤسسه مشارکت کند.

گسترش همکاری با آستان قدس رضوی

در ادامه ماهر حمید، مشاور تولیت آستان مقدس علوی با اشاره به برخی از فعالیت‌های این آستان مقدس در حوزه هنرهای سنتی همچون کار روی چوب، شیشه و خطاطی، اظهار کرد: این سفر سرآغازی برای همکاری‌های مشترک بین این دو عتبه مقدس است تا بدین طریق ارتباط میان دو ملت ایران و عراق و خدمات‌رسانی به مردم دو کشور نیز گسترش یابد.

مشاور تولیت آستان مقدس علوی با تأکید بر اهمیت نقش هنر در جامعه بیان کرد: مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در زمینه‌های مختلف هنری به طور گسترده فعالیت کرده و رشد و پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: استفاده این مؤسسه از آنچه در حرم مطهر رضوی وجود دارد، همچون کاشی‌های قدیمی، گل‌های گلدان‌های فوق ضریح مطهر و… برای تولید تابلوهای هنری متبرک بسیار جالب توجه است.

ماهر حمید تصریح کرد: در نخستین گام، ظرفیت‌ها و دستاوردهای هنری این مؤسسه را به تولیت حرم مطهر حضرت علی (ع) منتقل خواهیم کرد تا در آینده بتوانیم اتفاقات هنری آستان مقدس علوی را با همکاری آستان قدس رضوی گسترش دهیم.

مشاور تولیت آستان مقدس علوی افزود: البته آستان مقدس علوی نیز می‌تواند در زمینه شناخت نوع ذائقه مردم عراق با توجه به کثرت قومیت‌ها به آستان قدس رضوی کمک کند. همچنین می‌توانیم نوع نگاه زائران عراقی به حرم مطهر رضوی را به آستان قدس رضوی منتقل کنیم.

گفتنی است؛ در این نشست نمونه محصولات هنری رضوی (مهر)، کتاب‌های نفیس قرآنی و ادبی و پژوهشی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، فعالیت‌های انجمن ادبی رضوی، تولیدات گوناگون دیداری و شنیداری، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری مختلف و برخی از برنامه‌های آینده این مؤسسه توسط مدیرعامل آن معرفی و ارائه شد.

کد خبر 5629104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha