۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱:۰۷

سناتور بلژیکی: زلنسکی عروسک و ملعبه دست آمریکاست

سناتور بلژیکی: زلنسکی عروسک و ملعبه دست آمریکاست

یک سناتور بلژیکی از رئیس جمهور اوکراین به عنوان عروسک و ملعبه دست آمریکا یاد کرد که نباید از وی تبعیت و پیروی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، یک سناتور بلژیکی از اروپا خواست که از خواسته های آمریکا فرمانبرداری نکرده و در سیاست هایش در قبال روسیه و اوکراین تجدیدنظر کند.

بر اساس این گزارش، «آلان دیتکس» سناتور بلژیکی گفت: ما باید بخاطر منفعت اروپا و اروپایی ها از روش افراطی ولادیمیر زلنسکی دست برداریم و با روسیه درباره تقسیم اوکراین و رفع تحریم ها توافق کنیم.

وی افزود: این تنها راه نجات در این مرحله است. راه حل دیپلماتیک بهتر از نزاعی است که کاخ سفید آن را تشویق می کند.

این سناتور بلژیکی همچنین گفت: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یک دسیسه گر خارجی است که نباید به وی به عنوان یک رئیس جمهور شایسته نگریست بلکه وی عروسک آمریکاست که خواهان زورگویی است و ما را به سمت جنگ می کشاند.

وی در عین حال افزود که تحریم های اروپا علیه روسیه تنها به خود اروپا صدمه می زند و ایالات متحده با تجهیز کشورهای اروپایی به اسلحه و گاز از این موضوع سود می برد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها جهت رهایی از ظلم و ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

دیمیتری مدودف، معاون کنونی شورای امنیت و رئیس جمهور پیشین روسیه، تاکید کرد که عمده دلیل آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تهدیدهای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره از سرگیری برنامه هسته‌ای این کشور بوده است.

مدودف در پیامی نوشت: یکی از دلایل انجام عملیات نظامی ویژه، تهدیدهای (زلنسکی) درباره پیگیری برنامه هسته‌ای اوکراین بود؛ برنامه‌ای که کی‌یف تحت تفاهم‌نامه ۱۹۹۴ بوداپست از آن دست کشید.

کد خبر 5629344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 0
      دارد بیخ گوش اروپا اسرائیل دوم پا میگیرد با کمک رئیس جمهور اکراین که یک یهودی است اروپا زمانی از خواب بیدار میشود که دیر شده و با دست خودشان این کار را کرده که سنگ پیدا نمیکنند به سرشان بکوبند
    • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 0
      یک برده ی حقیر حق اظهار نظر ندارد. اتحادیه ی حقارت برده ی ذلیل آمریکاست. در قدیم افراد برده بودند و اکنون مجموعه ای به نام اتحادیه ی حقارت. در قدیم می دانستند برده اند و برای آزادی تلاش می کردند. الان با افتخار و در اوج ذلت، برده ی ذلیل آمریکا هستند
    • مهرداد IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
      1 0
      ملعبه نه ، بازیچه ،شما هر چی حکیم ابوالقاسم فردوسی درست کرده بود را دارید خراب می کنید