۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳

در هم‌اندیشی کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای شهر مطرح شد؛

لزوم توجه به «جهاد تبیین» و «تاریخ شفاهی»

لزوم توجه به «جهاد تبیین» و «تاریخ شفاهی»

تربت حیدریه - نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای شهر برگزار و بر لزوم توجه به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی با توجه بر «جهاد تبیین» و «تاریخ شفاهی» انقلاب تأکید شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کی پور شامگاه پنجشنبه در «نشست هم اندیشی رؤسای کمیسیون فرهنگی شوراهای شهر» که در سالن اجتماعات فرمانداری تربت حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: در تغییر روند انقلاب دشمن از همه توان خود از شبکه سازی تا نفوذ در افراد مؤثر انقلاب بهره برده و حتی مدیرانی بر سر کار آمدند که خواسته یا ناخواسته برنامه‌های دشمن را محقق می‌کردند.

فرماندار تربت حیدریه بیان داشت: در مسیر انقلاب اسلامی بخشی از سربازان انقلاب از قطار انقلاب خارج شدند و این جایگزینی کمی کند شده ولی از بین نرفته لذا نیروهایی که می‌توانند انقلاب را هدایت کنند باید تربیت و ساخته شوند که بخشی از آن را باید دولت و بخشی را مردم انجام دهند که اثرگذاری مردم بیشتر و مؤثرتر است.

در ادامه این نشست، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم، گفت: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی فرهنگی کشور، حضور آگاهانه مردم مؤمن و متدین است.

مصطفی ملایی ادامه داد: غرب به‌دنبال آن است که ایران نباشد و در این مسیر به هر طریقی آسیب می‌رساند تا کشور را دچار چالش و بحران کند.

وی از اعتبارزدایی به‌عنوان موضوع مهم امروز جامعه یاد کرد و افزود: دشمن به‌دنبال آن است تا به چهره آمریکای جنایتکار اعتبار دهد و چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کرده و از آن اعتبارزدایی کنند.

کار انقلابی در بستر «جهاد تبیین»

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم با بیان اینکه راه مقابله با این طرح دشمن، کار انقلابی در بستر فرهنگی و جهاد تبیین است، خاطرنشان کرد: دشمن به‌دنبال جابجایی اعتبارزایی با اعتبار زدایی است و می‌خواهد عنصر اعتباری ما را بی اعتبار کند و این بدان معناست که با ترفندهای مختلف، اعتبار نظام و آرمان‌های انقلاب را تخریب، تحریف، تحقیر و تحدید ایجاد کنند.

وی ابراز کرد: اعتبارزدایی از شهرهای مذهبی و انقلابی از دیگر برنامه‌های دشمن است و می‌خواهند با موارد خاص، به شهرهای انقلابی آسیب بزنند، البته قصد دارند با نفوذ، طوری عمل کنند تا در ادامه، سلطه خود بر کشور را نیز داشته باشد.

ملایی، تکلیف نیروهای انقلاب در اعتبارزایی را تجلیل، تکریم، و تبیین عنوان کرد و افزود: بیان دستاوردها و اقدامات باید از کودکان و نوجوانان آغاز شود که یکی از روش‌های آن، برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی است.

وی، جهاد تبیین را یکی از راه‌های اعتبارزایی دانست و افزود: امروز باید گفتمان انقلاب اسلامی را برای نسل جدید بیان کرد، یعنی باید چهره واقعی آمریکا برای نسل امروز جوان و نوجوان کشور تبیین و خدمات و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی نیز مستند گفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم اضافه کرد: باید با نوجوان و کودک ارتباط بگیریم و همچون شهید سلیمانی شبکه‌سازی کنیم و در مرحله دوم، با آنان مفاهمه کرده و به یک دغدغه مشترک برسیم تا در گام نهایی تحول آفرینی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام سید ناصر حیدری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد نیز در این نشست هم‌اندیشی گفت: یکی از نواقص یا معایبی که می‌توان در حوزه فرهنگی به آن اشاره کرد، تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

وی افزود: افراد مؤمن و متدین باید در اجتماعات فرهنگی، هنری و اجتماعی، حضور فعالانه و مؤثر داشته باشند.

حیدری بیان کرد: ما گاهی شهرهای انقلابی خود را نمی‌شناسیم وزمانی که اینقدر عقب هستیم، نباید توقع داشته باشیم که نسل جوان با نیروهای انقلابی خود آشنا باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر یزد تأکید کرد: دردها مشترک است، کسانی مانند شهید صدوقی که توانسته‌اند از سرمایه مردم درست استفاده کنند، دیده نمی‌شود که باید این افراد را شناسایی و تکثیر کنیم از سوی دیگر باید تاریخ شفاهی را تقویت کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تربت حیدریه نیز در این نشست اظهار کرد: تبیین هویت انقلابی و مستندسازی تاریخ شفاهی انقلاب، دو هدف اصلی این هم‌اندیشی به شمار می‌رود.

وی افزود: باید اقدامات مؤثر، هماهنگ و همزمان در حوزه انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی در سراسر کشور اجرا شود و باید نگاه جدیدی به گفتمان و موضوع انقلاب اسلامی داشته باشیم.

مهدی زاهدی یادآور شد: نخستین اجلاسیه شهرهای بصیر در انقلاب اسلامی در شهر مقدس قم در دهه بصیرت امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 5629428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha