۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان:

مطالعه کتاب موجب افزایش قدرت ذهنی در تحلیل مسائل می‌شود

مطالعه کتاب موجب افزایش قدرت ذهنی در تحلیل مسائل می‌شود

اردستان-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: خواندن کتاب، قدرت ذهن در تحلیل و تبیین موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را افزایش داده و موجب آرامش روح و دوری از استرس می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله بصیرت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن هفته کتاب هستیم که از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان ماه نامگذاری شده و علت آن هم رحلت علامه طباطبایی در ۲۴ آبان سال ۶۰ است.

وی افزود: طبق فرمایش امام علی (ع) کتاب غذای روح بشر است و یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی است که فواید بسیاری دارد و یکی از مهمترین دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری نیز در خصوص کتاب و کتابخوانی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان تصریح کرد: همان طور که رهبر انقلاب تاکید دارند کتاب با توجه به اهمیتی که دارد باید وارد زندگی مردم شود، مطالعه کتاب فواید بسیاری دارد اما متأسفانه در جامعه ما، سرانه مطالعه بسیار پایین است.

بصیرت ادامه داد: ما در طول زندگی زمان‌های زیادی را صرف فعالیت‌هایی می‌کنیم که چندان سودی ندارد اما به فعالیت‌هایی که برای روح ما مفید است و فواید بسیاری دارد همچون موضوع کتابخوانی کمتر می‌پردازیم.

وی خاطرنشان کرد: با کتابخوانی می‌توانیم قدرت ذهن خود، تحلیل و تبیین را در اجتماع افزایش دهیم همچنین افزایش آرامش و جلوگیری از استرس و تقویت ذهن از فواید مطالعه کتاب است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اردستان بیان کرد: در شهرستان اردستان از نظر زیر ساختی برای بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی تقریباً وضع خوبی را داریم که حدود شش کتابخانه عمومی و ۱۷ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مستقر هستند و این کتابخانه ها بیش از ۳۰۰ هزار عنوان کتاب را دارا هستند.

کد خبر 5629697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha