۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۱۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد؛

اختصاص ۶۶۲ میلیارد تومان به سیل زدگان جنوب فارس

اختصاص ۶۶۲ میلیارد تومان به سیل زدگان جنوب فارس

شیراز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از اختصاص حدود ۶۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خلیل عبداللهی، گفت: به استناد مصوبه هیئت دولت، برای ساخت ۲۸۰ واحد شهری آسیب دیده از سیل مردادماه ۱۴۰۱ در استان فارس ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته که عدد آن به ازای هر واحد مسکونی شهری ۲۵۰ میلیون تومان است.

وی با یادآوری اینکه تسهیلاتی نیز به یک هزار واحد روستایی آسیب دیده از سیل مردادماه در این استان اختصاص داده شده است، گفت: عدد این تسهیلات برای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

عبداللهی با اشاره به تخصیص اعتبار بلاعوض به ۲۸۰ واحد شهری، گفت: به ازای هر واحد شهری ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۴ میلیون تومان و برای حدود یک هزار واحد روستایی نیز به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان و در مجموع ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در این استان متأثر از سیل مردادماه ۱۴۰۱ نیاز به تعمیر دارد، گفت: به ازای هر واحد ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و در مجموع ۵۷ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

او در رابطه با اعتبارات در نظر گرفته شده برای کمک‌های معیشتی افزود: اعتباری به مبلغ ۹۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب ۳ هزار و ۲۰ مورد کمک معیشتی شامل خرید و تعمیرات لوازم خانگی اختصاص داده شده است. کمک معیشتی به روستاها نیز با مبلغی در حدود ۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون به ۳ هزار و ۲۰ مورد اختصاص یافته است.

عبدالهی به اعتبارات اختصاص داده شده به زیرساخت‌های کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: ۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم به زیرساخت‌های آسیب دیده از سیل تعلق گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: در سیل مرداد امسال، ۳۴ شهرستان از مجموع ۳۷ شهرستان استان درگیر بارندگی بود.

کد خبر 5630119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha