۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۴

معاون سازمان صمت مازندران:

۶۱ درصد اشتغال مازندران مربوط به صنایع بزرگ است

۶۱ درصد اشتغال مازندران مربوط به صنایع بزرگ است

ساری- معاون برنامه ریزی سازمان صمت مازندران با اشاره به محرومیت استان از صنایع بزرگ مقیاس گفت: ۶۱ درصد اشتغال حوزه صنعت استان مربوط به ۳۰۷ کارخانه بزرگ است.

جهانگیر بائی لاشکی در گفتگو با خبرنگار مهر تأمین سرمایه طرح‌های تولیدی و صنعت از طریق زنجیره مالی و بازار سرمایه را از برنامه‌ها برشمرد و گفت: طی یکسال گذشته برای برخی از واحدهای تولیدی بزرگ از طریق بازار سرمایه و بورس تأمین منابع مالی شده است.

وی توزیع اوراق را از سازوکارها برای تأمین سرمایه ذکر کرد و گفت: منابع مالی بانک‌ها محدود است و پاسخگوی نیازهای تولید نیست با این حال از ظرفیت این بخش نیز در حوزه تولید استفاده می‌شود.

وی با اظهار اینکه وضعیت سهام و صندوق‌های مالی چندان مطلوب نیست، گفت: بازار اوراق کار نو به شمار می‌رود و باید واحدهای تولیدی با این بازار نیز آشنا شوند.

بائی لاشکی یادآور شد: طبق آمارها دو هزار و ۴۹۵ واحد صنعتی در استان وجود دارد که رتبه دهم کشور از نظر تعداد، رتبه ۱۷ سرمایه گذاری و رتبه ۱۱ اشتغال را عهده دار هستیم.

معاون برنامه ریزی سازمان صمت مازندران تصریح کرد: از این تعداد ۳۰۷ واحد جزو واحدهای بزرگ محسوب می‌شوند و بالای ۵۰ نفر اشتغال دارند و ۱۲ درصد صنعت استان را شامل می‌شود.

وی با عنوان اینکه ۶۹ درصد سرمایه گذاری و ۶۱ درصد اشتغال صنعت مربوط به ۳۰۷ واحد صنعتی بزرگ است، گفت: به دلیل اقلیم شکننده استان امکان استقرار واحدهای تولیدی بزرگ در استان با محدودیت روبرو است.

وی یادآور شد: در استان ۱۱۵ واحد دانش بنیان فعالیت دارند و این واحدها ۵۶۲ محصول تولید می‌کنند که ۶۸ واحد با بیش از ۴۹۳ محصول زیرنظر صمت قرار دارد.

کد خبر 5630822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha