۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی خبر داد؛

جایگزینی بیش از ۳۴ هزار مترمکعب گاز با سوخت مایع آذربایجان‌غربی

جایگزینی بیش از ۳۴ هزار مترمکعب گاز با سوخت مایع آذربایجان‌غربی

ارومیه - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: نیمه اول امسال ۳۴ هزار و ۳۸۴ مترمکعب گاز جایگزین سوخت در صنایع استان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شیخی در این زمینه افزود: پیش‌بینی ما برای سال‌جاری جایگزینی ۶۰ هزار مترمکعب بوده که تاکنون بیش از ۳۴ هزار مترمکعب تحقق یافته و در صورت جذب پیمانکار، باقی این میزان و یا حتی بیشتر از آن هم عملی خواهد شد.

وی با اشاره به فواید اتصال صنایع به گاز سراسری، اظهار کرد: جایگزینی سوخت گاز با مایع برای صنایع به صرفه‌تر است چرا که ارزان‌تر و هزینه حمل‌ونقل نیز ندارد و منجر به کاهش هزینه‌های تولید می‌شود، همچنین با توجه به سبز بودن سوخت گاز، به نفع محیط زیست هم محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: بسترسازی، ایجاد هماهنگی بین نهادی و همکاری دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در تسریع توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها ضرورت دارد.

وی گفت: نیمه اول امسال در مجموع بیش از ۴ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال صرف خرید انواع کالا و اقلام مورد نیاز طرح‌های گازرسانی همچون لوله‌های پلی اتیلنی و فولادی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی نیمه اول امسال، در مجموع ۳۸۸ هزار و ۳۹۲ متر لوله پلی اتیلنی به مبلغ ۹۶۵ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال و نیز ۳۸۸ هزار و ۵۱۷ متر لوله فولادی با صرف بیش از یک‌هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال خریداری و انبار شده است.

وی در ادامه به خرید ۱۹۹ ایستگاه به مبلغ ۷۷۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال طی این مدت اشاره و ادامه داد: علاوه بر این، ۱۹ هزار و ۱۲۸ عدد کنتور و رگلاتور با صرف حدود ۱۷۸ میلیارد ریال، ۳۱۳ هزار و ۶۷۴ عدد اتصالات فولادی و پلی‌اتیلنی به مبلغ بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال و نیز ۳۲ هزار و ۹۴ عدد شیرآلات با اعتبار حدود ۲۵۵ میلیارد ریال خریداری شده است.

به گفته شیخی، ۲۰ هزار و ۱۶۶ فقره انواع کالای دیگر نیز با صرف بیش از ۲۰۹ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال خریداری شده است.

کد خبر 5631120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha