۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷

سرپرست میراث فرهنگی اردبیل:

طرح‌های یکسان گردشگری مجوز احداث نمی‌گیرند

طرح‌های یکسان گردشگری مجوز احداث نمی‌گیرند

اردبیل- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مجوز احداث برای طرح‌های یکسان گردشگری که قصد احداث در یک مکان مشترک را دارند، صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فردین عینی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: سیاست وزارت میراث فرهنگی جلوگیری از ایجاد طرح‌های یکسان و مشترک است و بر این پایه، رویکرد مقابله با اشباع طرح‌های گردشگری در مناطق مشترک را در پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل نیز تلاش می‌کنیم تا طرح‌های مشابه گردشگری در یک منطقه خاص ایجاد نشود، تصریح کرد: احداث هتل در مناطق نمونه گردشگری که فاقد امکانات اقامتی و رفاهی هستند، در اولویت صدور مجوز قرار دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از صرف هزینه‌ای بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبار در زمان مشخص از سوی میراث فرهنگی، شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان خواهیم بود.

عینی افتتاح چهار مسیر دسترسی به این زیرساخت‌ها در سال‌جاری را یادآور شد و افزود: مسیرهای دسترسی به منطقه نمونه گردشگری فندقلو شهرستان نمین، رینگ دور دریاچه گیلارلو شهرستان گرمی شامل چمن مصنوعی، آسفالت و سنگ فرش، مسیر دسترسی به منطقه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برای اتصال نقطه خروجی به اتوبان و مسیر دسترسی به منطقه گردشگری هیر برای افتتاح و بهره‌برداری در سال‌جاری به ویژه در ایام دهه فجر آماده می‌شود.

وی ساماندهی طرح‌های گردشگری در اردبیل را مهمترین اولویت میراث فرهنگی اعلام کرد و ادامه داد: کل اعتبارات دولتی سال‌جاری که برای این پروژه‌ها هزینه شده، ۷۷۰ میلیارد ریال است.

عینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی نقش نظارتی خود را در اجرای این زیرساخت‌ها ایفا کرده و زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران و اجرای عملیات ساخت و ساز آماده می‌کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به تأمین زمین، امتیازات و تسهیلات زیرساخت‌های گردشگری در اردبیل اضافه کرد: تعدادی سرمایه‌گذار نیز برای سرمایه‌گذاری در برخی تأسیسات گردشگری از جمله وله‌زیر مشگین‌شهر و طرح‌های گردشگری خلخال، پارس‌آباد و بیله‌سوار اعلام آمادگی کرده‌اند که ما از حضور آنها در اردبیل استقبال می‌کنیم.

کد خبر 5631239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha