۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳

رئیس هیئت شطرنج استان همدان:

تفاهم با آموزش و پرورش و شهرداری برای توسعه رشته شطرنج در همدان

تفاهم با آموزش و پرورش و شهرداری برای توسعه رشته شطرنج در همدان

همدان- رئیس هیئت شطرنج استان همدان از تفاهم‌ با آموزش و پرورش و شهرداری برای توسعه و همگانی کردن این رشته ورزشی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عرفان هاشمی عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران ورزشی استان همدان با اشاره به عملکرد هیئت شطرنج استان همدان اظهار داشت: در ایام کرونا تمام مسابقات شطرنج استان تعطیل شد و این موضوع باعث شد تمام درآمدهای هیئت شطرنج صفر شود و ضربات بدی بر پیکره هیئت وارد شد.

وی افزود: با تمام این شرایط سخت اما تمام تلاش خود را کردیم و نگذاشتیم چراغ خانه شطرنج استان همدان خاموش شود و در این ایام موفق شدیم بعد از ۲۰ سال خانه شطرنج استان همدان را با هزینه ۳ میلیارد ریال بازسازی کنیم.

رئیس هیئت شطرنج استان همدان با بیان اینکه استقبال خانواده‌های همدانی از این رشته رو به افزایش است، گفت: در بحث همگانی کردن این رشته ورزشی با تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و شهرداری برای احداث میز شطرنج در پارک‌ها به دنبال گسترش این رشته هستیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در پارک‌های شهر، آرامگاه بوعلی سینا، سنگ شیر و اکثر مکان‌های عمومی شاهد فعالیت شهروندان در رشته شطرنج هستیم و به دنبال ساماندهی و گسترش این روند هستیم.

وی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه نمی‌گذاریم عده‌ای انگشت‌شمار حاشیه‌ای برای شطرنج استان همدان ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: بنده و تمام کسانی که در هیئت شطرنج استان فعالیت می‌کنند هیچ انتفاع مالی ندارند و حتی از جیب خود هم برای اعتبار هیئت هزینه می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به لغو مسابقات بین‌المللی ابن سینا گفت: به دلیل مشکل آب همدان در آن مقطع مسابقات ما حذف شد اما فدراسیون قول داده تا در اولین تاریخ این مسابقات را در تقویم فدراسیون جای دهد.

وی افزود: در تلاش هستیم در اولین فرصت این مسابقات را با حمایت‌های استاندار همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر مسئولان به صورت با شکوهی برگزار کنیم.

کد خبر 5631446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha