۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد؛

گلایه از نبود یک طرح جامع برای روشنگری/وقایع اخیر ریشه یابی شود

گلایه از نبود یک طرح جامع برای روشنگری/وقایع اخیر ریشه یابی شود

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: حوزه علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و صدا و سیما چه طرح و برنامه‌ای برای پاسخ به سؤالات و روشنگری دارند که من چیزی ندیدم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: با توجه به موضوعات دو ماه اخیر در کشور مباحث تبیینی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه استکبار از ۲۰۰ سال قبل تاکنون هیچگاه از دشمنی فروگذار نکرده است، بیان کرد: دشمن به دنبال سلطه جهانی است که کشورهای مستقل هیچگاه این مسئله را نمی‌پذیرند.

استکبار، استقلال کشورها را بر نمی‌تابد

عبادی ادامه داد: حتی قبل از انقلاب هر کشوری که می‌خواست استقلال داشته باشد با او برخورد می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه استکبار به دنبال افرادی چون رضاخان و بن سلمان هستند، گفت: در کشور مصر هم افرادی چون مُرسی که با خون مردم این کشور به قدرت رسیده بود را نپذیرفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب دشمنان ما مکرر تکرار می‌کنند که تا سه ماه یا شش ماه آینده جمهوری اسلامی ساقط می‌شود که هیچگاه تحقق نیافت.

عبادی با تأکید بر اینکه علل و ریشه‌های حوادث اخیر باید به صورت علمی بررسی و به مردم ارائه شود، گفت: برخی در این حوادث فریب خوردند ولی برخی لیدر و رهبری جریان آشوب‌ها را داشتند.

روشنگری جوانان نیاز به طرح جامع دارد

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های بیگانه با دروغ ذهن جوانان ما را گمراه کرده‌اند، اظهار کرد: البته ما نیز باید این سوال را از خودمان بپرسیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی و روشنگری چه طرحی برای جوانان و نوجوانان خودمان ارائه و اجرا کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام این آشوب‌ها از یک شبهه و دروغ شروع شد، بیان کرد: اگر در مورد فوت مرحوم مهسا امینی تردید وجود داشتیم باید منظر نظر پزشکی قانونی و کارشناسان مربوطه باقی می‌ماندیم.

جای بررسی یک شبهه خیابان و آشوب گری نیست

عبادی ادامه‌داد: حتی اگر نظر پزشکی قانونی و یا کارشناسان خاصی را قبول نداشتیم، می‌توانستیم پزشکان دیگری را پیشنهاد دهیم ولی نباید فراخوان را به خیابان داده می‌شد.

وی با طرح این سوال آیا جای بررسی فوت یا شبهه کشته شدن یک نفر در خیابان است، گفت: ۴۰ نفر از نیروهای نظامی و امنیتی و… به شهادت رسیدند و به اموال عمومی آسیب رسید برای اینکه در مورد فوت یک نفر شبهه داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: حوزه علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و صدا و سیما چه طرح و برنامه‌ای برای پاسخ به سوالات و روشنگری دارند که من چیزی ندیدم.

عبادی با تأکید بر اینکه برای بشر آفاتی برتر از اندیشه غربی نبوده است، یادآور شد: ابزار دشمن فساد، سرگرمی و دروغ است.

کد خبر 5631667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 0
      . عباس سلیمی‌نمین اصولگرا گفت: برخی‌ها نمی‌خواهند اصلاً گفتگویی شکل بگیرد زیرا منافعشان در وجود دشمنی میان اقشار جامعه است. آقای سلیمی، شما که گفتگو با مخالفان جمهوری اسلامی را راه حل می‌دانید مطمئن باشید راهتان درست است هرگز مرعوب برخی‌ها نشوید و شجاعانه پیشنهادتان را پیگیرید چشم انتظار موافقت شما