۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۴

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

نقش مهم مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «جهاد تبیین»

نقش مهم مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در «جهاد تبیین»

زاهدان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به نقش مهم مربیان کانون در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: نسل کودک و نوجوان باید با دشمن‌شناسی دقیق در جامعه حضور داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه هادی در جلسه حضوری- مجازی با پرسنل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: جمهوری اسلامی ایران، کشوری است که ما در آن نفس می‌کشیم و تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در حال انجام است تا ما در امنیت کنار یکدیگر زندگی کنیم.

هادی ادامه داد: از سوی دیگر ایران به برکت خون شهیدان بلوچ، فارس، ترک، کرد، لر و… پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیمی به دست آورده و دشمنان از مقابله رودررو نا امید شده‌اند و به همین دلیل سال‌هاست که جنگ را به جبهه‌های فرهنگی کشانده‌اند و پروژه‌های گوناگونی برای آن تعریف کرده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در بیان مصداق‌های این سخنان به تعداد فراوان شبکه‌های فارسی زبان رایگان، تولید فیلم‌هایی که با فرهنگ اصیل ایرانی هم‌خوانی ندارد، ترورها و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: نفوذ به درون خانواده و فروریختن نقش مادر، به عنوان اساس و محور آن، یکی دیگر از بخش‌هایی است که در اتاق‌های فکر دشمنان، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و با صرف هزینه‌های فراوان در حال اجراست.

وی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی استان گفت: ما مردمان سیستان و بلوچستان قرن‌هاست که با هر قومیت و مذهبی با صلح و آرامش در کنار هم زیسته‌ایم و در برابر تجاوزهای پیوسته دشمنان دست در دست یکدیگر ایستاده‌ایم و اجازه قدرت‌نمایی به هیچ بیگانه‌ای نداه‌ایم.

هادی ادامه داد: این آرامش و اتحاد، خوشایند کسانی نیست که، منفعتشان در اختلاف و ناامنی است و به همین دلیل سعی در برهم زدن آن دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای رسیدن به نقطه مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، «هوشیاری و سواد رسانه‌ای» دو عنصر مهم به شمار می‌روند.

هادی در این بخش از سخنان خود با اشاره به نقش مهم مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهاد تبیین خطاب به آنان گفت: شما مربیان با توجه به حضورتان در کتابخانه‌ها و همنشینی مداومتان با کتاب، که «آگاهی» را برای شما به ارمغان آورده است، وظیفه مهمی بر عهده دارید تا با تحلیل درست مسائل همراه با عقلانیت و منطق، خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را برای نسل آینده ساز کشور بیان کنید تا با نگاه واقع‌بینانه به چالش‌ها بنگرند و از روی احساسات، درگیر ماجراها نشوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: نسل کودک و نوجوان امروز می‌بایست با دشمن‌شناسی دقیق، تفکر و هوشمندی در جامعه حضور و از اقتدار و سربلندی ایران در عرصه‌های مختلف آگاهی داشته باشد تا با احساس هویت قوی ایرانی اسلامی بیاندیشد و در رفتار و عمل متناسب با شئون جامعه عمل کند زیرا این همان چیزی است که دشمن از آن هراس دارد.

کد خبر 5631941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha