۲۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۶

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرضا خبر داد؛

اجرای ۵۷ برنامه کتابخانه‌محور همزمان با هفته کتاب در شهرضا

اجرای ۵۷ برنامه کتابخانه‌محور همزمان با هفته کتاب در شهرضا

شهرضا _ رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان شهرضا گفت: ۵۷ برنامه شهرستانی، کتابخانه محور و مدرسه محور در هفته کتاب در شهرضا اجرا می‌شود

فاطمه پورخاقان در گفت و گو با خبرنگار مهر با توجه به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: تأسیس کتابخانه در شهرستان شهرضا به سال ۱۳۲۰ هجری شمسی بر می‌گردد که این قدمت کتابخانه در شهرضا نشان از میزان علاقه و اعتلای فرهنگی مردمی است که ریشه در تاریخ کهن این مرز و بوم دارد.

وی افزود: از سال ۱۳۸۳ با تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استقلال کتابخانه‌های عمومی در تمامی زمینه‌ها، اعم از جذب بودجه، تخصیص اعتبارات و تجهیزات توجه ویژه‌ای به این نهاد شده است و تا کنون پیشرفت‌هایی در راستای فرهنگ ترویج مطالعه و جذب مخاطب داشته است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرضا بیان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا در طول یک سال اخیر فعالیت‌های متعددی در سه حوزه فرهنگی، اداری و فنی ونیز فعالیت‌های عمرانی انجام داده است.

وی مطرح کرد: می‌توان گفت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان شهرضا از نهادهای فعال فرهنگی هستند که نقش بی بدیلی در تغذیه فکری و آگاهی بخشی عمومی در میان مردم دارند، نقش کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با توجه به پراکندگی کتابخانه‌ها در سطح شهر و دسترسی راحت مردم شهرستان قابل توجه و چشمگیر است.

شهرضا دارای ۱۳ باب کتابخانه عمومی است

پورخاقان گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی ۱۳ باب است که شامل هشت باب کتابخانه نهادی، دو دستگاه اتوبوس و سه باب کتابخانه مشارکتی می‌باشد.

وی با اشاره به ۱۳ نفر شاغل در کتابخانه‌های عمومی نهادی، افزود: تعداد نسخه‌های کتاب ۱۴۷ هزار و ۲۴۷ است و فضای زیر بنای کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی پنج هزار و ۸۹۶ متر کتابخانه است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرضا اظهار کرد: شهرضا دارای پنج هزار و ۹۵ نفر عضو کتابخوان فعال است که در طول یکسال ۷۵ هزار نسخه کتاب به امانت برده‌اند.

وی بیان داشت: دوستداران کتاب طی یکسال نه هزار و ۱۰۰ عدد نسخه کتاب به کتابخانه‌های شهرضا اهدا کردند.

پورخاقان با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب شهرستان شهرضا تاکید کرد: تجدید میثاق با شهدا با حضور کتابداران در گلزار شهدای شهرضا، برگزاری محفل ادبی در محل کتابخانه علامه طباطبایی، نواختن زنگ کتابخوانی ۲۴ آبان با استفاده از اتوبوس سیار در سطح مدارس و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع با همکاری فرهنگسرای خانواده و شهرداری، بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه‌ها و حضور کتابداران در مدارس برای معرفی کتاب و برگزاری نشست کتابخوان در فرمانداری شهرضا و تجلیل از کتابخوانان برتر کتابخانه‌های عمومی، فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی طی یکسال گذشته ۲۵ آبان ماه از جمله این برنامه‌هاست.

وی گفت: برگزاری کارگاه یک روزه خوشنویسی وکتابت اشعار با موضوع کتاب و کتابخوانی با همکاری انجمن خوشنویسان ۲۶ آبان، برگزاری میز خدمت در محل نمازجمعه با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ارائه گزارش عملکرد در قالب پاورپوینت و کلید، برگزاری جشن کتاب در کتابخانه‌های شهری و روستایی در هفته کتاب توسط کتابخانه‌های (علامه دهخدا منظریه، ریحانه النبی، دکتر امینی، شهید همت، علامه طباطبایی، خمینی آباد، شهید صدر اسفرجان و حاج کرمعلی مهدیان قصرچم)، برگزاری کارگاه نقاشی و قصه گویی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان در هفته کتاب، برگزاری جشن یار مهربان در محوطه فرهنگسرای خانواده با برنامه‌های شاد و متنوع در هفته کتاب و فروش کتاب در حوزه کودک و نوجوان با تخفیف ۱۵ درصد در کتابفروشی البرز از ۲۴ آبان الی ۳۰ آبان ماه از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرضا است.

کد خبر 5632153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha