۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸

وزیر کشور:

روند تولید صنعتی در کشور پرشتاب است

روند تولید صنعتی در کشور پرشتاب است

رباط کریم- وزیر کشور با اشاره به اینکه روند تولید صنعتی در کشور پرشتاب است، گفت: تولید قطعات و ماشین آلات سنگین در کشور از خروج ارز جلوگیری می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر سه شنبه در آئین واگذاری ۵۰ دستگاه بیل مکانیکی نیز به شهرداری‌های کشور که در شهرک صنعتی پرند برگزار شد با اشاره به اینکه با این اقدام شهرداری‌ها برای آمادگی با بحران و بلایای طبیعی و لایروبی مجهز به ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی می‌شوند اطهار داشت: تولید، قلب تپنده اقتصاد کشور است و بایستی با تمام ظرفیت در افزایش تولید در کشور اقدام کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه موتور محرکه اقتصاد کشور، تولید است؛ افزود: اقتصاد بدون تولید، مرده است که خوشبختانه روند تولید صنعتی پرشتابی را در کشور شاهد هستیم برای تجهیز شهرداری‌های کشور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عقد قرارداد و خرید ۵۰ دستگاه بیل مکانیکی با شرکت تولید ماشین آلات راه سازی اختصاص یافته است.

وی افزود: زنجیره تولید در چرخه علم و دانش، تولید فناوری، شکل گیری دفتر طراحی، ایده محصول ساخت و تولید محصول با کیفیت، قوام می‌یابد و خوشبختانه امروز این ظرفیت در کشور وجود دارد.

وحیدی با اشاره به اینکه مشکل بسیاری از واحدهای تولیدی نیروی کار است گفت: ماشین آلات سنگین نهادها و شهرداری‌ها توسط ظرفیت داخلی تأمین می‌شود.

وزیر کشور در ادامه به تولید یک هزار دستگاه ماشین آلات سنگین مثل بیل مکانیکی، لودر و گریدر اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی داخلی برای تأمین این تعداد تجهیزات آماده و پای کار هستند و این ظرفیت مناسبی برای کشور محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: با تولید قطعات و ماشین آلات سنگین در داخل از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری و ارز آوری نیز به وجود خواهد آمد.

کد خبر 5632985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha