۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۲۶

مدیرکل راهداری آذربایجان غربی خبر داد؛

آمادگی ۶۸ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

آمادگی ۶۸ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آمادگی کامل ۶۸ پایگاه راهداری برای زمستان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان آرامون عصر سه شنبه در جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان با تشریح مهم‌ترین اقدامات این اداره کل جهت آمادگی برای راهداری زمستانی در سال جاری افزود: ذخیره و دپو ماسه و نمک در راهدارخانه‌ها و گردنه‌های صعب العبور، تجهیز راهدارخانه‌ها و آماده سازی و تعمیر و اورهال ماشین آلات راهداری، تعیین لیست کشیک راهداری زمستانی و ذخیره کیسه آسفالت سرد از جمله کارهای انجام شده است.

وی از آمادگی ۳۳۲ دستگاه ماشین آلات فعال راهداری، ۶۸ پایگاه ثابت، سیار و استیجاری راهداری، ۸۴۸ نیروی درگیر راهداری زمستانی و ۶۸ اکیپ راهداری مستقر در محورهای مواصلاتی استان به عنوان تدابیر اندیشیده شده برای راهداری زمستانی سال جاری خبر داد و تاکید کرد: لازم است دستگاه و نهادهای دولتی و انتظامی نیز آمادگی لازم برای اجرا عملیات راهداری زمستانی و در صورت لزوم تأمین ماشین آلات مورد نیاز را داشته باشند.

آرامون آشکار سازی نقاط حادثه خیز، خط کشی محورها خصوصاً راههای شریانی، تأمین و تعمیر روشنایی، چراغ‌های چشمک زن مسیرها مخصوصاً در گردنه‌ها و مناطق صعب العبور و پرتردد و استفاده از ظرفیت ماشین آلات پیمانکاران در صورت بروز بحران را به عنوان سایر تدابیر اندیشه شده برای راهداری زمستانی سال جاری نام برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر پیگیری مستمر تخصیص اعتبارات در سطح ملی جهت تکمیل پروژه‌های حوزه راه، افزود: نقاط حادثه خیز راه‌های استان شناسایی و اولویت بندی شده و روند تأمین ایمنی محورهای مواصلاتی جهت کاهش تصادفات تسریع شود.

یاسر رهبردین با اشاره به اهمیت حساسیت دستگاه‌های متولی نسبت به تأمین امنیت جان مردم در جاده‌های استان، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مربوطه با جدیت در راستای رفع مشکلات جاده‌ها گام برداشته و به محورهای مواصلاتی با بار ترافیکی بالا، توجه ویژه داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی به پیش بینی تدابیر لازم برای کاهش تصادفات در جاده‌های استان نیز تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی با هم افزایی بیش از پیش، از ظرفیت‌های یکدیگر برای مدیریت ماه‌های سرد سال استفاده کنند.

رهبردین همچنین به استفاده فرمانداران از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها برای مدیریت و تأمین ایمنی راه‌ها در طول زمستان اشاره کرده و تصریح کرد: اقدامات لازم از هم اکنون برای تأمین و نوسازی ماشین آلات جهت اموراتی چون برفروبی جاده‌ها انجام پذیرد.

سرهنگ علیرضا اسماعیل نژاد، جانشین فرمانده پلیس راه آذربایچان غربی نیز در این جلسه با تشریح اقدامات انجام شده توسط پلیس راه استان جهت نظارت و کنترل ایمنی محورهای مواصلاتی گفت: در ۷ ماهه گذشته از سال جاری معرفی متخلفین بخش حمل و نقل جاده‌ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی جهت بررسی در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲، به مقدار ۸۸ درصد رشد داشته است.

کد خبر 5633129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha