۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

معاونت علمی استفاده صنایع از کاتالیستهای ساخت داخل را بیمه می کند

معاونت علمی استفاده صنایع از کاتالیستهای ساخت داخل را بیمه می کند

معاون علمی،  فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: به صنایع اعلام کنیم که اگر از کاتالیست‌های ساخت داخل استفاده کردند و آسیبی به خط تولید آنها وارد شد، از سوی ما، بیمه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه نمایشگاه تخصصی توسعه دانش بومی و انتقال فناوری در ساخت و احیای کاتالیست‌های شیمیایی در جمع خبرنگاران گفت: این‌ نمایشگاه با حضور شرکت‌های نوپایی برگزار شده که توانسته اند برخی از نیازهای کشور را تامین کند.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه شیمی و به طور خاص کاتالیست‌ها صنعتی توانایی خوبی دارند، گفت: در حال حاضر شاید کاتالیستی در صنعت وجود نداشته باشد ‌که توان تولید آن در کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان امکان پذیر نباشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: یکی از نکات جالب این است که عموما فارغ‌التحصیلان رشته‌های شیمی فعال در این حوزه از بانوان هستند و ۷۰ درصد از شرکت‌ها و بخش های تحقیق و توسعه این حوزه را نیز بانوان مدیریت می کنند.

چالشهای حوزه کاتالیستی و رفع آن با خدمات معاونت علمی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص چالش تجاری سازی محصولات این شرکت‌ها با بیان اینکه آغاز هر کاری با موانعی روبرو است، عنوان کرد: زمانی که یک صنعت به واردات کاتالیست عادت کرده، دیگر باور ندارد که این توانمندی در کشور وجود دارد. به همین منظور در حوزه باورمندی به دنبال این هستیم که بیمه تخصصی با یکسری خدمات خاص تحت عنوان «خدمات سرویس» ارائه دهیم و به صنایع اعلام کنیم که اگر از کاتالیست‌های ساخت داخل استفاده کردند و آسیبی به خط تولید آنها وارد شد از سوی ما فرایند آنها بیمه خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: بیمه کردن دانش بنیان‌ها مساله کوچکی نیست چرا که بسیاری از صاحبان محصولات دانش بنیان این گلایه را دارند که یک محصول علاوه بر تولید و گذراندن مراحل کنترل کیفی، تجاری سازی نمی شود.

وی گفت: این اقدام کمک می کند که بهانه ای برای عدم استفاده از محصولات دارای تاییدیه وجود نداشته باشد و علاوه بر آن نیاز است که یکسری اقدامات حکومتی و دولتی پیگیری شود.

به گفته دهقانی فیروزآبادی، موضوع حمایت از تولید داخل یک موضوع جدی است و قطعا با مواردی که برای استفاده از نمونه داخلی مقاومت وجود دارد، برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: عدم پذیرش مسئولیت استفاده از کاتالیست‌های داخلی در صنایع یکی از بزرگترین دغدغه این حوزه است از این رو به طور جدی موضوع بیمه را پیگیری می کنیم که اگر صنعتی از محصول دانش بنیان استفاده کرد بداند که اتفاقات بعدی بیمه می‌شود؛ بیمه مسئولیت دانش بنیان ها بیمه استفاده از خدمات و محصولات دانش‌بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است صاحبان صنایع، فناوری و سرمایه کمک کنند تا هم افزایی در صنعت کاتالیستها رخ دهد، گفت: ما باید تنوع مدل‌های تامین مالی را توسعه دهیم تا هر مجموعه دانش بنیان با توجه به شرایط خودش، تامین مالی داشته باشد.

کد خبر 5633567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha