۲۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹

استاندار زنجان:

گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در زنجان آغاز شده است

گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در زنجان آغاز شده است

زنجان-استاندار زنجان گفت: گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در زنجان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی روز چهارشنبه در جلسه ستاد الگوی کشت و ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان زنجان اظهار کرد: امنیت غذایی مسئله مهم و اولویت‌دار در کشور است اما در استان رویکرد اقتصادی را در برنامه‌های حوزه کشاورزی در اولویت قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان در استان زنجان آغاز شده است، ابراز کرد: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، شاخص‌های عددی برای خود تعریف کردیم و معتقدیم اگر در حوزه کشاورزی انگیزه اقتصادی ایجاد شود، به برنامه‌ها دست خواهیم یافت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تحول خود را در گذار اقتصادی نشان می‌دهد، بیان کرد: حرکت پارک‌های علم و فناوری استان زنجان بیشتر شده است و سیاست‌های حمایتی به صورت کلی در حوزه‌هایی همچون اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه صنایع پیشرفته و خدمات مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

افشارچی با تأکید بر اینکه ضریب نفوذ دانش در حوزه کشاورزی باید خود را در زندگی و معیشت کشاورز هم نشان دهد، عنوان کرد: باید در این خصوص برنامه چند ساله داشته باشیم و در تمام مراحل خود را بسنجیم و تحول اقتصادی را مد نظر قرار دهیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه الگوی کشت نوعی هدایت است و باید سیاست‌های ترویجی هم در این راستا اجرا شود، ادامه داد: باید انسجام اقتصادی کف میدان را نیز حفظ کنیم.

افشارچی سهم بخش کشاورزی از اقتصاد استان را ۱۹ درصد خواند و گفت: ۴ هزار میلیارد تومان از برداشت محصولاتی مثل سیب‌زمینی، گندم، حبوبات و گردو در خدابنده عاید کشاورزان شده است و این آمار ضریب جینی را تکان خواهد داد.

این جلسه تفاهم‌نامه تأسیس دهکده فناوری و نواوری کشاورزی به امضا رسید و از سند الگوی کشت استان رونمایی شد.

کد خبر 5633877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha