۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

غفلت از فضای مجازی ساختاری است

غفلت از فضای مجازی ساختاری است

یزد- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه از فضای مجازی غفلت صورت گرفته و همه ما در این غفلت مقصریم، گفت: اما این غفلت عاملیتی نیست بلکه ساختاری است.

سیدمجید امامی در حاشیه بازدید از چهارمین رویداد ملی تولیدمحتوای بسیج در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: غفلت از فضای مجازی عاملیتی نیست بلکه ساختاری است و نظام سیاستگذاری و برنامه ریزی فضای مجازی در کشور غفلت اساسی از حوزه محتوا کرده است.

وی عنوان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی در کشور باید در طراز شرایط پلتفرمی و سپهر جدید فضای مجازی بازآرایی و بازسازی می‌شدند و مشکل اینجاست که این بازآرایی انجام نشده است.

امامی ادامه داد: همه ما باید در تولیدات و برنامه‌های خود باز تولدی می‌داشتیم و همه باید بازتولید می‌شدیم.

وی افزود: محتوای فرهنگی اساساً در دنیای جدید اگر بازار پردازی نشود کارآمد نخواهد بود و وابسته به حمایت غیر دائم و غیراثرگذار دولتی خواهد ماند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: بازار پردازی یعنی اینکه محتواها باید مبتنی بر کارکتر و سیستم‌های نوین نظامات نیازسنجی، اثرگذاری و بازسازی ایده‌ها قرار بگیرند و کارکترها و شخصیت‌ها به ابرکارکترها و ابر شخصیت‌ها تبدیل شوند و در فضای مجازی به معاضدت یکدیگر بیایند به این معنا اگر کتاب موفقی داریم، شخصیت آن کتاب باید در بازی موبایلی، بازی نبردمحور حتی در پویا نمایی و پی نمایی باید دنبال شود.

امامی اظهار داشت: مشکل بزرگ محتوا در ایران این است که هنوز وصل به بازار پردازی و شخصیت پردازی نشده است و مقصر در این زمینه ساختار و همه ما هستیم که باید در شرایط نوین پلتفرمی از فعالیت فرهنگی سخن می‌گفتیم.

وی عنوان کرد: نباید از کتابی حمایت می‌شد مگر اینکه به فکر بازتاب آن و معادل آن در فضای مجازی می‌بودیم، نباید از سینما و انیمیشنی حمایت می‌شد مگر اینکه به دنبال معادل آن در فضای مجازی می‌بودیم، نباید از سرود و موسیقی حمایت می‌شد مگر اینکه به ابعاد فضای مجازی آن فکر می‌کردیم.

امامی یادآور شد: در حال حاضر میزان تولید محتوای ما از محتوای مورد استفاده مردم کمتر است و زیر ۳۰ درصد است این یعنی یک میز بزرگ داریم که بالای ۷۰ درصد غذاهای آن را نمی‌توانیم اطمینان از مسمومیت یا عدم مسمومیت آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته روش‌های پلتفرمی و مجازی برای اعتباربخشی و نظارت هم باید استفاده شود مثلاً سیستم‌های ارزیابی کیفیت و راهنمای مصرف مردمی باید سالم‌ترین موسیقی، سالم‌ترین کتاب و سایر محتوا را رتبه بندی کند و در اختیار مصرف کننده در فضای مجازی قرار دهیم.

کد خبر 5634448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha