۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۵۸

معاون استاندار لرستان مطرح کرد؛

لزوم بازنگری در مفاد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها

لزوم بازنگری در مفاد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان بر لزوم بازنگری در مفاد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز پنج شنبه در نشست تخصصی رئیس و اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نبود مدیریت واحد و یکپارچه شهری در ارائه خدمات باعث ایجاد ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و سردرگمی در اداره شهر می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این چالش باعث می‌شود شهرداری‌ها سرمایه‌های خود را از دست بدهند، افزود: عدم مدیریت یکپارچه شهرها هزینه‌های چندین برابری را بر پیکر اقتصاد شهری تحمیل کرده و در نهایت فرهنگ شهرنشینی را با چالش‌هایی مواجه ساخته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به عدم توجه به مشارکت شهروندان در امور مختلف شهری به عنوان یکی دیگر از چالش‌های شهرهای استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان دستیابی به توسعه پایدار شهری، توجه شهروندان به حوزه‌های مختلف است، باید تلاش کرد تا از بُعد فرهنگی توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

دالوند در ادامه با بیان اینکه توسعه روستاها نقش فراوانی در بهبود شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری یک استان دارد، افزود: تبدیل روستاها به شهر بدون برنامه و بی‌توجهی به زیرساخت‌ها باعث صدمه به اشتغال روستایی و تغییر بافت فرهنگی و اجتماعی آن می‌شود.

وی بر لزوم بازنگری در مفاد کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه ساماندهی و ایجاد ایمنی لازم در ساخت‌وسازها در کمیسیون ماده ۱۰۰ لازم است به روز شود، بیان کرد: توجه این کمیسیون به ثبات طراح ساختمان بر اساس پروانه و نقشه اولیه مانع از ایجاد تغییر در نقشه و افزایش طبقات در ساختمان می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، چالش دیگر شهرداری‌های لرستان را در بحث مدیریت و بازیافت پسماند و تأثیر آن بر سلامت افراد و محیط زیست عنوان کرد و افزود: متأسفانه شهرداری‌های این استان به‌دلیل هزینه بالای بازیافت تاکنون نتوانسته‌اند به نحو مطلوبی به این مقوله بپردازند.، بنابراین لازم است توجه ویژه‌ای به شهرداری‌ها برای این امر مهم شود.

کد خبر 5634472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha