۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۴۱

استاندار آذربایجان‌غربی:

مرز پلدشت ۲۴ ساعته شود/همه رویه های گمرکی در پلدشت انجام شود

مرز پلدشت ۲۴ ساعته شود/همه رویه های گمرکی در پلدشت انجام شود

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نگاه ما به پلدشت، نگاه بین المللی با توجه به وجود مرز است، گفت: مرز پلدشت ۲۴ ساعته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع اقشار مختلف مردم پلدشت با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در پلدشت وجود دارد که باید بارور شود، گفت: الحاق پسوند محرومیت به این شهرستان، ظلم است.

وی افزود: این شهرستان، چهاردهمین منطقه‌ای است که در قالب سفرهای شهرستانی در آن حضور یافته‌ایم که امیدواریم خروجی این سفر باعث پیشرفت شود که البته این منطقه پارامترهای لازم برای پیشرفت را دارد.

معتمدیان با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین چالش‌های جهانی، کمبود آب است، اضافه کرد: یکی از نعمت‌های الهی به این منطقه، ظرفیت آبی خوب است و باید توجه داشته باشیم که در این منطقه مشکل آب نیست.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال رشد قابل توجهی در ترانزیت مرزی در پلدشت داشتیم و بیش از ۲۱ هزار کامیون از این مرز عبور کرده‌اند که آماری قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم میزان تجارت در این مرز افزایش یابد که در این راستا با ۲۴ ساعته کردن این مرز، تلاش می‌کنیم خدمات به صورت شبانه روزی ارائه شود، گفت: همچنین باید برنامه ریزی شود تا همه رویه‌های گمرکی در مرطوب پلدشت صورت‌گیرد.

معتمدیان همچنین یکی از ظرفیت‌های پلدشت را حوزه شیلات عنوان کرد افزود: این شهرستان از قطب‌های اصلی استان در این بخش است که باید در این زمینه سرمایه گذاری شود.

استاندار آذربایجان‌غربی یکی دیگر از مزیت‌های خوب پلدشت را قرار گرفتن در منطقه آزاد ماکو اعلام کرد و ادامه داد: باید با همکاری این منطقه، زمینه توسعه پلدشت با ظرفیت‌های بومی فراهم شود، در حوزه شیلات باید شرکت تعاونی با عضویت شهروندان این منطقه ایجاد شود، همچنین ما به دنبال این هستیم که توسعه کشت گلخانه‌ای را در این منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع به روسیه برای توسعه مراودات اظهار کرد: در راستای توسعه مراودات با این کشور، پلدشت از کریدورهای اصلی تجارت به شمار می‌رود.

معتمدیان گفت: معرفی کردن ظرفیت‌های گردشگری پلدشت به مردم استان و کشور، توجه به کشت‌های جایگزین نظیر پسته در کنار تلاش برای افزایش درآمد مردم و رفع معضل کمبود آب شرب از دیگر برنامه‌های مدیریت ارشد استان برای این شهرستان است.

کد خبر 5634541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha