۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

اساس تولیدات حوزه هنری استان فرهنگ عشایر باتکیه برروحیه حماسی است

اساس تولیدات حوزه هنری استان فرهنگ عشایر باتکیه برروحیه حماسی است

یاسوج- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تدوین سند زیست بوم استان، نگاه ما به سمت فرهنگ عشایری با تکیه بر روحیه حماسی تغییر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی ظهر شنبه در نشست با مستندسازان حوزه هنری در کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیر دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری استان‌ها و مسئول استان‌های مرکز مستند سوره برگزار شد، افزود: این امر متناسب با فرهنگ عشایری در کهگیلویه و بویراحمد است و در این راستا فعالیت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه خیلی از هنرها مثل عکاسی، سینما، موسیقی در دهه‌های بعد از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفت، گفت: با وجود اینکه حرکت در این هنرها دیر شروع شد ولی هنرمندان این استان در جشنواره‌های مختلف افتخارات زیادی را کسب کردند که نشان از استعداد در این حوزه‌ها دارد.

اسلامی تصریح کرد: افتخارات این استان در جشنواره‌ها قابل ملاحظه است به طوری که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر سه اثر از استان به صورت جداگانه موفق به دریافت دیپلم افتخار، کاندیداتوری بهترین فیلم مستند و کسب سیمرغ فیلم فجر شدند.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به بکر بودن کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جغرافیا و زیست بوم استان، زمینه‌ای است برای سوژه یابی که همین امر باعث می‌شود در سال‌های آتی شاهد درخشش بیشتر هنرمندان استان در بخش فیلم و عکس باشیم.

اسلامی با بیان دستاوردهای حوزه هنری استان در بخش فیلم افزود: از سال ۹۴ به دنبال تولید فیلم با کیفیت رفتیم و از آن زمان به بعد در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی هنرمندان خوش درخشیدند که می‌توان به موفقیت جواد هادی اصل در جشنواره رسام و ایثار، بهترین مستند در جشنواره فیلم کوتاه تهران توسط آقای ایمانی، جایزه برترین انیمیشن در جشنواره کشور هندوستان، فیلم وایه در جشنواره‌های خارجی و… اشاره کرد.

کد خبر 5635377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha