۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳

پنتاگون: مسکو می‌خواهد دفاع هوایی اوکراین را فرسوده کند

پنتاگون: مسکو می‌خواهد دفاع هوایی اوکراین را فرسوده کند

معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در امور سیاسی امروز در جریان سفر به غرب آسیا گفت: مسکو می‌خواهد دفاع هوایی اوکراین را فرسوده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «کالین کال» (Colin Kahl) معاون وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) در امور سیاسی امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که افزایش حملات موشکی روسیه در اوکراین برای تحلیل بردن تجهیزات دفاع هوایی اوکراین است.

معاون وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به غرب آسیا در این باره گفت: مسکو در تلاش است تا سامانه‌ های دفاع هوایی اوکراین را تحت تاثیر قرار داده و فرسوده کند.

وی دراین باره اضافه کرد که کشورش متعهد است پدافند هوایی اوکراین را حمایت کند.

این در حالیست که ویاچسلاو ولودین سخنگوی مجلس دوما پیشتر در سخنانی تأکید کرده بود که اوکراین در حال حاضر بیش از نیمی از درآمدهای خود را صرف پرداخت بدهی کرده و ورشکسته شده است.

ولودین در کانال تلگرامی خود نوشت: کی‌ یف، امروز بیش از نصف یا دقیق‌تر، ۵۷.۹ درصد از درآمدهای خود را صرف پرداخت سود و اصل وام‌ هایش کرده و به همین دلیل هم مجبور به اخذ وام‌ های جدید شده است. اوکراین امروز یک کشور ورشکسته است.

وی اضافه کرد که با این حال، کی‌ یف می‌ خواهد موضوع را بی‌ سر و صدا نگه دارد اما مشکل روشن است. (ولودیمیر) زلنسکی مردم اوکراین را از آینده محروم و کشور را بدهکار کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست دونباس برای رها کردن آنها از ستم رژیم کی یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌ های گسترده‌ ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کردند؛ موضوعی که به افزایش بدهی های اوکراین منتهی شده است.

کد خبر 5635711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha