۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۱۶

امام جمعه بجنورد:

هنر باید در خدمت تعالی جامعه باشد

هنر باید در خدمت تعالی جامعه باشد

بجنورد- امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم استعدادیابی هنرمندان از مدارس، گفت: هنر باید در خدمت تعالی جامعه قرار بگیرد تا به نحو مطلوب از آن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر شنبه در دیدار با اعضای ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر باطن دینی و انقلابی دارد، اظهار کرد: باید این روح در تمام کارهای هنری دیده شود.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: انقلاب و دین همه مباحث اجتماعی، آسیب‌ها، مشکلات مردم و تعالی را در درون خود در بر می‌گیرد و باید حواسمان باشد که این باطن و این روح از بین نرود.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای مناسبی در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: افراد جوان را به خصوص از مدارس و هنرستان‌ها استعدادیابی کنید تا شاهد برگزاری برنامه‌های بهتر و با شکوه‌تر با حضور هنرمندان فعال و توانمند باشیم.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: هنر باید در خدمت تعالی جامعه باشد، زبان هنر باید زبان مردم باشد که بتوان با آن با جامعه و مردم چه آنکه در حاشیه شهر زندگی می‌کند ارتباط برقرار کرد و به نحو مطلوب از آن بهره‌گیری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی در انتها خاطر نشان کرد: هنر را به دل مردم ببرید و سعی کنید اجراها و اکران‌ها به صورت مردمی باشد تا بتوان بسیاری از مفاهیم و فرهنگ‌سازی‌ها را به زبان هنر منتقل کرد.

کد خبر 5635755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha