۲۸ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۲۹

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش البرز مطرح کرد؛

نیازهای جامعه و حل مشکلات شاخص  انتخاب پژوهشگر برگزیده البرز

نیازهای جامعه و حل مشکلات شاخص  انتخاب پژوهشگر برگزیده البرز

کرج-جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه رویکرد هفته پژوهش باتوجه به حل مشکلات و نیازهای جامعه تعیین شده است، گفت: در انتخاب فناور و نوآور نیز به مسائل توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر کاوه حدادپور عصر شنبه در نشست خبری ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز که باحضور دبیرکل ستاد هفته پژوهش و دبیران کمیته‌ها در محل دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن بیان فعالیت‌های این ستاد اظهار داشت: خوشبختانه با برنامه ریزی خوبی که در دبیرخانه هفته پژوهش در حال انجام و جلسات متعدد در این زمینه برگزار و اقدامات لازم و تقسیم وظیفه‌ها صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بایستی فرهنگ پژوهش را در سطح دانشگاه‌ها و دانش آموزی با رویکرد بهتری داشته باشیم، افزود: چرا که اگر پژوهش در سطح نوجوانان و کودکان‌نهادینه نشود نمی‌شود این نوع فعالیت‌ها را در دانشگاه با زور نهادینه کرد و زمان‌بر می‌شود.
وی افزود: توجه به موضوع پژوهش یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است و فرهنگ سازی در این امر باید از مدارس شروع شود.

معاون استاندار تصریح کرد: در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه و انتخاب پژوهشگر برتر تلاش کردیم نیازهای استان و کشور را مورد توجه قرار دهیم و بدانیم نیازهای جامعه چیست و پژوهش‌ها هم راستا با نیازهای جامعه انجام شود.
حدادپور افزود: از جمله مشکل آب و ریزگردها که در کشور وجود دارد با نیاز سنجی ها و پژوهش‌های اعلام شده توسط پژوهشگران به صورت کاربردی انجام می‌شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری البرز گفت: در این راستا در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه سعی کردیم نیازهای استان و کشور را در نظر بگیریم که به عنوان مثال کم آبی و ریزگرد از مهمترین موضوعات هفته پژوهش هستند.

وی افزود: در این راستا پژوهشگران‌برتر معرفی می‌شوند و تاکید بر پژوهشگران نوجوان است.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش اضافه کرد: نفرات شایسته تقدیر نیز برای اولین‌بار در استان معرفی و مورد توجه قرار می‌گیرند تا سبب انگیزه برای کار در سال‌های اینده گردد.
حدادپور با بیان اینکه بدون اصحاب رسانه در هیچ کارمان‌موفق نخواهیم بود و اگر اصحاب رسانه نباشند کارها معرفی نمی‌شود، افزود: با اطلاع رسانی پژوهش گری مورد توجه قرار می‌گیرد.

حدادپور با اشاره به وجود مراکز علمی و تحقیقاتی بزرگ کشور در البرز گفت: سطح علمی و تحقیقاتی استان بالا است.

وی افزود: استان البرز دارای حدود ۵۲ مرکز تحقیقات علمی کشوری و استانی و مرکز دانشگاهی است و به عنوان یکی از قطب‌های مهم تحقیفاتی کشور به شمار می‌رود.

در ادامه حسین کلانتری خلیل آباد دبیر کل هفته پژوهش و فناوری استان افزود: برهمین اساس باید برای رفع مشکلات کشور با نگاه علمی حرکت کنیم و بر موفقیت‌ها بیفزاییم.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌های هفته پژوهش استان البرز با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی این استان اجرا می‌شود، گفت: امسال برنامه‌های متنوعی برای هفته پژوهش پیش بینی کرده ایم.

کلانتری خلیل آباد افزود: مدیران پژوهشی برتر قطب‌های علمی، انجمن‌های علمی و نزدیک به ۱۰۰ پزوهشگر علمی استان البرز معرفی خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز، شناسایی و تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهنده استان البرز را از مهمترین برنامه‌ها برای تشویق آینده سازان به فراگیری علم ودانش برشمرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز با ۱۶۰ غرفه در دانشگاه اسلامی البرز پذیرای مردم خواهد بود.

کد خبر 5635780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha