۲۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

تفکر بسیجی و حرکت جهادی رمز تحقق آرمان های انقلاب است

تفکر بسیجی و حرکت جهادی رمز تحقق آرمان های انقلاب است

 بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تحقق آرمان های انقلاب جز با تفکر بسیجی، نگاه انقلابی و حرکت جهادی امکان پذر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرخنده صبح یکشنبه در نشست صمیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ هنر و رسانه استان به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج با اشاره به اهداف و آرمان‌های امام (ره) بیان کرد: آرمان‌هایی که معمار کبیر انقلاب طراحی کرده اند، ریشه در مبانی اسلام ناب داشته که روز به روز شاهد تحقق آن هستیم.

وی با بیان اینکه امام (ره) با نگاهی که وصالش به غایت هستی بود، انقلاب را رقم زدند، افزود: امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب به صراحت فرمودند: «به درب باغ سبزی که اقتصاد غرب به روی شما گشوده است، اعتماد نکنید و به دامن اسلام برگردید که در آینده‌ای نه چندان دور باید کمونیسم را در تاریخ جست و جو کرد.

فرخنده با بیان اینکه رهبری هم در گام دوم انقلاب از فروپاشی نظام سلطه سخن می‌گویند، افزود: امام با نگاهی انقلابی و تفکر بسیجی چشم انداز انقلاب را ترسیم کرده بودند که باید الگویی برای ما باشد.

وی با بیان اینکه سلاح اراده به تنهایی می‌تواند جریان ساز باشد و دنیا را متحول کند، اظهار کرد: تحقق آرمان‌های انقلاب و شعار امام مبنی بر اهتزاز پرچم «لا اله الله» در قله رفیع عالم جز با تفکر بسیجی، نگاه انقلابی و حرکت جهادی امکان پذر نیست.

المان‌های شهر زیر ذره بین نظارت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ضعف اراده برخی از دانش آموزان و دانشجویان بیان کرد: بنا به فرمایش رهبری، یک میراث منحوس و بدی که از دوران پهلوی در ذهن دانش اموزان مانده، فرهنگ ما نمی‌توانیم است.

وی با تاکید بر اینکه باید با تفکر بسیجی و اداره‌ای پولادین، در تحقق آرمان‌های امام (ره) تلاش کنیم، افزود: بنا به فرمایشی از امام (ره)، بسیجی کسی است که کسی که در بزنگاه نظام، پای ارزش‌های انقلاب بایستد.

فرخنده با اشاره به اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای بیان کرد: در بدنه مجموعه فرهنگ و ارشاد، برنامه و حرکتی تحولی بر اساس اسناد بالادستی برنامه هفتم توسعه، سند تحول دولت، نقشه مهندسی فرهنگی کشور و بیانیه گام انقلاب ترسیم شده است.

وی ادامه داد: امید است بتوانیم در آینده‌ای نزدیک بر اساس این سند، یک حرکت تحولی با نگاه عدالت محوری در حوزه فرهنگی در استان رقم بزنیم.

فرخنده با اشاره به رسالت فرهنگ و ارشاد در حوزه نظارت بر المان‌ها و اقدامات فرهنگی شهر، بیان کرد: قرار است یک روز به عنوان نظارت و بازرسی در ادارات ارشاد نامگذاری شود تا همکاران این مجموعه با حضور در میدان نظارت، فعالیت‌های مختلف را رصد کنند.

کد خبر 5636204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha