۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۲۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اختصاص ۲۲ میلیارد تومان به حوزه برق تویسرکان

اختصاص ۲۲ میلیارد تومان به حوزه برق تویسرکان

همدان_ رئیس اداره برق شهرستان تویسرکان گفت: در سال جاری ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌های این شهرستان اختصاص یافته است.

رضا کریم‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: ۷۷ هزار و ۶۰۰ مشترک در تویسرکان وجود دارد که از این تعداد ۴۴ هزار مشترک خانگی و یک‌هزار و ۴۰۰ مشترک کشاورزی هستند.

وی تشریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در مورد جهاد تبیین، باید گفت تبیین عملکرد هر دستگاه کمک بسزایی به دیدگاه‌های مردم خواهد کرد و نشان می‌دهد که کارهای خوبی در کشور در حال انجام است.

کریم‌پور بیان کرد: نا آگاهی از اقدامات دولت و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در بیشتر مواقع باعث می‌شود افراد فریب دشمنان را بخورند.

رئیس اداره برق شهرستان تویسرکان تصریح کرد: در این شهرستان با بهره گیری از دو پست فوق توزیع، میزان برق مورد نیاز تأمین می‌شود و بار مورد نیاز و پیک بار شهرستان حدود ۴۵ الی ۵۰ مگابایت و ۸۵۰ کیلومتر فشار متوسط است.

کریم‌پور اظهار کرد: ۶۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف شهرستان که بیش از نیمی از آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده در جهت حفظ ارتقا قابلیت اطمینان شبکه شهرستان و کاهش خاموشی‌ها و مقابله با سرقت تبدیل به کابل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۶۰۰ دستگاه پست توزیع و ۵ هزار شعله روشنایی در سطح شهرستان وجود دارد.

کریم‌پور در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به طرح‌ها و پروژه‌های این شهرستان اختصاص یافته است، افزود: در این راستا ۴۵۰ دستور کار طرح و پروژه در حال اجرا است که ۵۰ درصد این پروژه‌ها به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا و تکمیل است.

وی اضافه کرد: از مهمترین پروژه‌های انجام شده در شهرستان تویسرکان می‌توان به اجرای کابل خود نگهدار اشاره کرد که حدود ۳۰ کیلومتر از ابتدای سال سهمیه کابل به این شهرستان داده شده و در مناطق شهرک فرهنگیان، شهرک سپاه، بلوار اشرفی و شهرک قائم بوده که تبدیل به کابل شده است.

کریم‌پور تصریح کرد: بر اساس برنامه و تأکیدات مسئولین ارشد شهرستان ۵۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال به این پروژه اضافه و کل شهرستان تبدیل به کابل خواهد شد و تویسرکان اولین شهرستانی خواهد بود که کل شبکه شهری‌اش به کابل تبدیل می‌شود.

رئیس اداره برق شهرستان تویسرکان در ادامه با بیان اینکه ۴۵ مورد از روستاهای شهرستان تبدیل به کابل خودنگهدار شده است، افزود: شرکت توانیر یک شرکت شاخص محور است و با توجه به اینکه خدماتی که ارائه می‌دهد یک کالای استراتژیک در جامعه امروزی است و نیاز به سنجش و پالایش دارد و باتوجه به شاخص‌های سنجش شرکت توانیر، تویسرکان در بین ۱۱ شهرستان استان، رتبه برتر را کسب کرده است.

کریم‌پور یادآور شد: با توجه به گرمای شدید در سال جاری و پیک شهرستان با همکاری ادارات، کشاورزان، مردم و پرسنل توانیر توانستیم تابستان بدون خاموشی مشترک خانگی را سپری کنیم در صورتی که در مدت مشابه ۳ ساعت خاموشی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۷ مورد تفاهمنامه کشاورزی و صنعتی با مشترکان منعقد شده است، تصریح کرد: در این تفاهمنامه‌ها ذکر شده ۲۰ ساعت از برق رایگان استفاده شود و ۴ ساعت خاموشی را تجربه کنید و این طرح تشویقی بسیار مثمرثمر بود.

کریم پور با اشاره به اینکه در این شهرستان یک هزار و ۳۶۸ مورد برق رایگان دستگاه‌های حمایتی شامل بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است، گفت: در جهت طرح اجرای دیجیتال، اپلیکیشن «برق من» طراحی شده که خدمت بزرگی به مردم شهرستان در راستای انجام خدمات غیرحضوری است.

رئیس اداره برق شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه ۴ میلیارد تومان بدهی اداره برق مشترکین شهرستان است، خاطرنشان کرد: ۱۲ کیلومتر شبکه برق رسانی جهت باغات و چاه‌های آب کشاورزی در شهرستان در سال جاری انجام شده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات بسیار مهم در این شهرستان می‌توان به اجرای طرح شبکه ۲۰ کیلوولت بلوار شهید بهشتی خیابان انقلاب به کابل زمینی اشاره کرد همچنین ۲ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت هوایی مسیر خیابان انقلاب و بلوار شهید بهشتی با اعتبار ۵ میلیارد تومان تبدیل به شبکه کابل زمینی در حال انجام و تا ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

کریم پور در پایان با بیان اینکه این پروژه برای افزایش قابلیت اطمینان شبکه ایجاد و باعث کاهش خاموشی‌ها در این شهرستان خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در راستای تأمین برق مورد نیاز صنایع ۳۰ مگاوات برق با اعتباری شامل هزار میلیارد اعتبار نیاز است که در این زمینه پست تویسرکان ۳ در سه راهی حمیل آباد پیش بینی شده و در جهت پاسخگویی به نیازهای آینده برای تأمین برق متقاضیان در بخش صنعت انجام می‌شود.

کد خبر 5637042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha