۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۲۸

کارشناس هواشناسی بوشهر:

پیش بینی بارش پراکنده در استان بوشهر/ دریا آرام است

پیش بینی بارش پراکنده در استان بوشهر/ دریا آرام است

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه از اواخر وقت امروز بارش پراکنده در استان پیش‌بینی می‌شود گفت: از امشب سواحل استان در نواحی شمالی و مرکزی آرام است.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با عبور امواج ناپایدار جو از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه با افزایش پوشش ابر در نواحی جنوبی استان و همچنین روی دریا در سواحل جنوبی و مرکزی، وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: ضمن اینکه از امشب با کاهش تدریجی سرعت وزش بادهای شمالی، سواحل استان در نواحی شمالی و مرکزی در اغلب ساعات آرام است.

وی گفت: بر همین اساس آسمان منطقه صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و از امشب در نواحی جنوبی استان و روی دریا همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: طی این مدت جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ و تا اواخر وقت ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب به صورت لحظه‌ای در سواحل جنوبی ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ و در هنگام تندباد تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5637144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha