۱ آذر ۱۴۰۱، ۹:۲۵

فرماندار فردوس:

ثبت معنوی و ملی مبدا حرکت های جهادی از فردوس در حال پیگیری است

ثبت معنوی و ملی مبدا حرکت های جهادی از فردوس در حال پیگیری است

بیرجند- فرماندار شهرستان فردوس گفت: ثبت معنوی ۱۳ شهریور در میراث فرهنگی کشور و ثبت ملی این روز در شورای فرهنگ عمومی به عنوان مبداء حرکت های جهادی از فردوس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی روشن دوشنبه شب در مراسم تجلیل از جهادگران شهرستان فردوس بیان کرد: برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در ۱۳ شهریور امسال در شهرستان فردوس که یادآور حضور جهادی رهبر انقلاب و تیم روحانیت در کمک رسانی به زلزله زدگان در سال ۴۷ است، اقدام بسیار مهمی بود که جز با نگاه بسیجی و جهادی امکان برگزاری آن نبود.

وی ادامه داد: پخش هزار دقیقه برنامه زنده از شش شبکه کشوری صدا و سیما در خصوص ظرفیت‌های فردوس، خدمات رسانی به ۷۰۰ نفر توسط گروه جهادی دندان پزشکی، تکمیل منازل محرومان و فعالیت‌های تیم‌های جهادی دامپزشکی تنها بخشی از دستاوردهای این اجلاسیه ملی بود.

روشن با بیان اینکه به برکت این همایش ملی در حوزه عمرانی کلینیک تخصصی کودکان امام علی (ع) و دو مرکز جامع سلامت تکمیل و افتتاح شد، گفت: همچنین با اختصاص ۵۰۰ تن قیر رایگان، ۱۰ میلیارد تومان روکش آسفالت انجام و به زودی ۵۰۰ تن قیر رایگان دیگر وارد شهرستان خواهد شد.

فرماندار فردوس اخذ مجوز ماده ۲۳ ساختمان دانشکده پیراپزشکی فردوس را از دیگر دستاوردهای اجلاسیه دانست و گفت: سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی در دو مجموعه معدنی و پایش تصویری فردوس با بکارگیری ۲۷ دوربین مجهز در سطح شهر از دیگر اقدامات مهم در ایام اجلاسیه است.

وی تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که با برگزاری این اجلاسیه ملی و معرفی فردوس به عنوان مبدا حرکت‌های جهادی در کشور علم ولایت و رهبری را بلند کردیم و این کار را با نگاه جهادی و با جدیت در راستای خدمت به مردم ادامه خواهیم داد.

روشن با بیان اینکه امروز کشور نیازمند روحیه بسیجی و کار جهادی است، گفت: کار جهادی ویژگی مهم بسیج بوده و شاخصه ای برای ارزیابی و معیاری برای تمام کسانی است که در بسیج خدمت می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فردوس هم در این جلسه یکی از اهداف اجلاسیه ملی جهادگران را معرفی ابعاد شخصیتی جهادی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: این رهبر فرزانه در سن ۲۹ سالگی و در حالی که هیچ گونه مسئولیت اجتماعی در آن زمان نداشتند با تشکیل اولین گروه جهادی به یاری زلزله زدگان فردوس شتافتند.

محمد فاطمی نسب اظهار کرد: اکنون در شهرستان فردوس ۱۳۰ گروه جهادی پای کار داریم که در عرصه‌های مختلف به مردم خدمت می‌کنند و گستره حرکت‌های جهادی در تمام کشور فراگیر و در بسیاری از مشکلات به دولت کمک می‌کنند.

اسماعیل صدیقی، مسئول قرارگاه جهادی شهید غیور اصلی گناباد که به عنوان یک قرارگاه نمونه کشوری فعالیت دارد هم گزارشی از شکل‌گیری و اقدامات عمرانی این قرارگاه جهت بهره‌گیری سایر گروه‌های جهادی و استفاده از تجربیاتشان ارائه داد و از تعدادی از گروه‌های جهادی شهرستان و برگزار کنندگان اجلاسیه ملی جهادگران کشور تجلیل شد.

کد خبر 5637443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha