۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۷

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه:

وضعیت ذخائر خونی کرمانشاه مطلوب است

وضعیت ذخائر خونی کرمانشاه مطلوب است

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با تاکید بر توان کامل در پاسخ به نیاز خونی استان، گفت: وضعیت ذخائر خونی کرمانشاه مطلوب است.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت مطلوب ذخایر خون در استان کرمانشاه اظهار کرد: طبق آمار ارائه شده میزان اهدا خون طی یک ماه گذشته به حد قابل قبولی بوده و هیچ‌گونه کمبودی در ذخایر خونی در مرکز انتقال خون وجود ندارد.

وی افزود: بر اساس ذخایر خونی مناسبی که در حال حاضر در مرکز انتقال استان کرمانشاه مشاهده می‌شود این مرکز آمادگی و شرایط مناسبی برای پاسخگویی کامل درخواست خون در مراکز درمانی را خواهد داشت.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان بیان اینکه نیاز به خون و ذخیره کافی یک مسئله همیشگی است، تصریح کرد: این امر نیازمند همراهی همیشگی اهدا کنندگان خون بوده که برای رفع نیاز بیماران به خون توانایی کامل را داشته‌ایم.

میرزاده خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۷ درصد از اهداکنندگان خون در استان کرمانشاه به طور مستمر در این امر حضور فعال و مستمر داشته اما اقدامات لازم و بیشتری برای افزایش این آمار و تعداد اهدا کنندگان جدید در استان را خواهیم داشت.

وی با بیان بیان اینکه نیاز به خون و ذخیره کافی یک مسئله همیشگی است، تصریح کرد: همانند همیشه تاکید می‌کنیم که افراد به طور مستمر باید به امر اهدای خون توجه داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می‌توانند اهدا خون داشته باشند.

میرزاده در پایان به فراموش نشدن اهدا خون در فصول سرد سال را تاکید کرد و افزود: اگرچه تاکنون اهدا خون به طور مستمر و روند خوبی را داشته اما از اهدا کنندگان خون در استان کرمانشاه تقاضا می‌شود این مسئله را تا پایان فصول سرد سال مورد توجه قرار داده و همراهی لازم را داشته باشند.

کد خبر 5637687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha