۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۰

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

آمادگی برای راه اندازی مرکز مشاوره رایگان ازدواج در خراسان جنوبی

آمادگی برای راه اندازی مرکز مشاوره رایگان ازدواج در خراسان جنوبی

بیرجند_ مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در صورت تامین مکان آمادگی راه اندازی مرکز مشاوره رایگان ازدواج در خراسان جنوبی را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی متقی فر عصر امروز در جلسه ساماندهی امور جوانان استان اظهار کرد: در ۹ سال گذشته هرچند میانگین ازدواج در استان بیش از کل کشور بوده اما در چند سال گذشته میزان ازدواج در خراسان جنوبی کاهش یافته است.

به گفته وی در زمینه طلاق هم در این مدت از میانگین کشور کمتر بوده است اما روند آن در خراسان جنوبی در حال افزایش است. 

وی بیان کرد: اگر فرمانداری‌ها مکانی را مشخص کنند مجوز راه اندازی مرکز مشاوره را صادر و هزینه‌های مربوط به مشاوره افراد را هم پرداخت می‌کنیم.

حجت الاسلام متقی فر با اشاره به اینکه پارسال ۱۰ میلیارد تومان برای انجام مشاوره رایگان در کشور پرداخت کرده‌ایم، گفت: با مصوبه مجلس مشکل گرفتن تسهیلات ازدواج و فرزند آوری کسانی که چک برگشتی دارند و مشمولان غایب بر طرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری در کشور مطلوب نیست، اظهار کرد: به خصوص در بانک‌های خصوصی قوانین مربوط رعایت نمی‌شود.

وی افزود: پیشنهاد کرده‌ایم که یارانه زوجین به عنوان ضمانت دریافت تسهیلات مورد نظر پذیرفته شود و هزینه مربوط به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازدواج را پرداخت می‌کنیم.

شایان ذکر است که در پایان این جلسه از چهار اثر مربوط به تولیدات فرهنگی رسانه ازدواج و خانواده برای جوانان رونمایی شد.

کد خبر 5637949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha