۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲

معاون کمیته امداد امام (ره) کشور:

شفاف سازی مسئولان امداد از سوء استفاده دشمن جلوگیری می‌کند

شفاف سازی مسئولان امداد از سوء استفاده دشمن جلوگیری می‌کند

بیرجند _معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام (ره) کشور گفت: شفاف سازی مسئولان امداد در زمینه کمک‌های مردم جلوی سوء استفاده دشمن و حتی خواص را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله آسوده ظهر چهارشنبه در دوازدهمین همایش زکات کشور در خراسان جنوبی اظهار کرد: آئین نامه پرداخت زکات بعد از ۱۰ سال با پیگیری‌های انجام شده برای تصویب در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کاهش فقر مطلق با پرداخت زکات امکانپذیر است، افزود: پرداخت زکات راه برون رفت برای حل مشکلات مردم است.

به گفته وی کمیته امداد با اعتباری که اختصاص داده است امسال پنج هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد می‌کند و آماده آبادانی نقاط محروم با بهره‌گیری از منابع امداد است.

معاون کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه برای جمع آوری زکات خواستار انسجام دستگاه‌های اجرای در هر شهرستان هستیم، گفت: مردم سال گذشته ۴۸۸ میلیارد تومان صدقات از طریق پنج میلیون صندوق خانگی و ۳۰۰ هزار صندوق صدقات معابر و اماکن کمک کردند.

آسوده با بیان اینکه امداد کشور ۷۰۰ هزار دانش‌آموز، ۸۰ هزار بیمار صعب‌العلاج، یک میلیون و ۶۰۰ هزار زن سرپرست خانواده و… را تحت پوشش دارد، بیان داشت: ۹ هزار مرکز نیکوکاری در کشور وجود دارد و به ایتام تحت پوشش امداد در کشور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار خیر کمک می‌کنند.

به گفته وی افراد خیر کمک‌های نقدی خود را به مبلغ حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مستقیم به حساب ایتام و محسنین واریز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان امداد باید با شفاف سازی پاسخگوی مردم در زمینه پرداخت زکات و دیگر کمک‌های مردم باشند، ادامه داد: در این صورت دشمن و حتی خواص نمی‌توانند از این موضوع سو استفاده کنند.

آسوده تاکید کرد: امروز استکبار جهانی در یک طرف و ام القرای اسلام در طرف دیگر قرار دارد و هر جا دشمن احساس کند که ما وارد میدان گفتمان نشده‌ایم، فتنه را با بهره‌گیری از قدرت رسانه‌ای خود در جامعه گسترش می‌دهد.

معاون کمیته امداد کشور هدف از برگزاری همایش‌های زکات را در کشور جریان سازی در این خصوص اعلام و اظهار کرد: از تفکر روحانیت و بسیج باید در این زمینه بهره بگیریم.

کد خبر 5638622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha