معاون وزیر خارجه سوریه:

آمریکا از ۹۰ کشور برای کشتار شهروندان ما تروریست وارد کرد

آمریکا  از ۹۰ کشور برای کشتار شهروندان ما تروریست وارد کرد

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که دولت آمریکا برای ضربه زدن به سوریه به دورغ و افترا متوسل شد و بیش از ۹۰ کشور تروریست وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه سوریه و رئیس هیأت نمایندگی سوریه در نوزدهمین نشست بین المللی آستانه، گفت که دولت آمریکا برای ضربه زدن به سوریه به دورغ و افترا متوسل شد و بیش از ۹۰ کشور تروریست وارد سوریه کرد.

وی افزود: سوریه از سلطه جویی آمریکا رنج برد و دولت این کشور از همه ابزارهای خود از جمله دروغ و افترا و ترویج اطلاعات غلط در رسانه ها علیه دمشق استفاده کرد و از بیش از ۹۰ کشور برای کشتار شهروندان سوری و تخریب دستاوردهای آنان و سرقت و محصولات کشاورزی سوریه، تروریست وارد کرد.

ایمن سوسان تاکید کرد: حضور عناصر بیگانه در خاک سوریه غیر قانونی و نقض قوانین بین المللی است و هدف آن ایجاد ناامنی در این کشور و مانع تراشی در برابر بازسازی خرابی ها است.

این مقام سوری ادامه داد: اقدامات نیروهای اشغالگر آمریکا و ترکیه و در رأس آن حمایت از عناصر تروریستی و قطع مکرر آب شهروندان سوری در الحسکه، در حد جنایات جنگی و جنگ علیه بشریت است.

ایمن سوسان از جامعه بین الملل خواستار محکوم کردن این اقدامات شد و گفت: بهانه های ترکیه برای اقدامات خود در سوریه هیچکس را فریب نمی دهد.

وی گفت: تامین امنیت مرزها، مسئولیت مشترک بین دو طرف است که باید در این زمینه به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و عدم مداخله در امور داخلی احترام گذاشت.

کد خبر 5638891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نسیم IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 0
      منم با سوریه هم نظرم ترکیه همیشه در پشت پرده محرمانه مخفیانه سری با آمریکا غرب متحده حتی برای منفعت خود غیر ممکنه غیر از این باشه در ظاهر شاید ترکیه نشان نده اما در باطن متفاوته
    • حسین US ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      پس موقعیکه ما هی به خود میقبولیندیم که ما آسوده بخوابیم و کشور ما صلح و صفاست به خود دروغ میگفتیم؟ چه چیزهای دیگر را ما باید راستش را بگیم. وقت دارد میگذرد.
    • دهقان IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      1 0
      رهبر ترکیه فقط فکر منافع خودش هست ‌‌‌برای تخریب وجه بین المللی کشور های همسایه و نا امنی انها با دول غربی همکاری و پیمان داره ترکیه شده مهد تروریست ها و ضربه زدن از طریق انها به کشورهای همسایه و گرفتن امتیاز از دول غربی انهم اشکارا