۱۴ مهر ۱۳۸۶، ۱۹:۲۳

با حضور وزیر ارشاد؛

کارت الکترونیک خرید کتاب رونمایی شد

کارت الکترونیک خرید کتاب رونمایی شد

کارت الکترونیک خرید کتاب عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتشارات به نشر فروشگاه آستان قدس رضوی تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این برنامه محمدحسین صفارهرندی بدون ایراد سخنرانی، به شنیدن توضیحات حمید قبادی مسئول طرح خرید الکترونیکی کتاب و محسن پرویز معاون فرهنگی ارشاد اکتفا کرد.

قبادی درباره این طرح گفت : تا کنون حدود 400 واحد از کتابفروشیهای سراسر کشور مجهز به دستگاه کارتخوان شده اند و بر اساس پیش بینی ها تا پایان سال حداقل حدود 3500 تا 4000 دستگاه کارتخوان در کتابفروشیها نصب می شود و حداکثر این آمار 10 هزار کتابفروشی است.

وی افزود : تا الان نزدیک به 60 هزار قطعه کارت الکترونیکی خرید کتاب صادر شده و 265 هزار قطعه دیگر نیز تا 20 روز دیگر صادر خواهد شد.

محسن پرویز معاون فرهنگی ارشاد نیز درباره هزینه صدور هر کارت الکترونیک خرید کتاب گفت : با مذاکراتی که با بانک مجری صورت گرفته است، به توافق رسیده ایم که هزینه ای بابت این کار پرداخت نشود؛ یعنی هزینه ای از فرد و مراکز دیگری که خواهان این کارت هستند اخذ نخواهد شد.

 در این مراسم علاوه بر معاونتهای مطبوعاتی و فرهنگی وزیر ارشاد و سایر مسئولین این وزارتخانه، سید مهدی جهرمی، علی اکبر اشعری و سایر اعضای هیئت امنای خانه کتاب نیز حضور داشتند.

به گفته سید مهدی جهرمی، کارت الکترونیکی خرید کتاب قابل شارژ است و در اختیار اساتید دانشگاهها، دانشجویان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و سایر متقاضیان قرار می‌گیرد. این کارتها در کتابفروشیها عرضه می‌شود و هسته‌های پایانه برای شارژ این کارتها دراختیار کتابفروشیها گذاشته خواهد شد.

در این مراسم جایی برای نشستن مدعوین و خبرنگاران تدارک دیده نشده بود و حاضران در آن بیش از یک ساعت در سالن کوچک این انتشاراتی در انتظار آمدن وزرای ارشاد و اقتصاد و نیز رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان بانک صادرات و برخی دیگر از چهره های فرهنگی بودند.

کد خبر 564230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha