۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸

استاندار سمنان تاکید کرد؛

توانمند سازی و حضور فعال معلولان در استان سمنان

توانمند سازی و حضور فعال معلولان در استان سمنان

سمنان- استاندار سمنان با تاکید بر ضرورت توانمند سازی و حضور فعال معلولان در استان، گفت: حذف محدودیت‌ها و تبدیل این مقوله به فرصت، نیاز به یک اراده قوی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی صبح شنبه در مراسم گرامیداشت روز معلولان به میزبانی مدرسه دخترانه مهرورزان سمنان ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای رفع موانع حضور معلولان در جامعه بیان کرد: همسان سازی و زمینه توانمند سازی و حضور فعال معلولان در اجتماع باید فراهم شود.

وی افزود: معلولیت محدودیت ایجاد نخواهد کرد و این یک تصور و باور غلط است و نباید مانع حضور معلولان در سطح جامعه شود.

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه حذف محدودیت‌ها و تبدیل این مقوله به فرصت نیاز به یک اراده قوی دارد که در معلولان این مهم بسیار قوی‌تر از افراد عادی وجود دارد، تاکید داشت: امکانات آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تحقق همسان سازی، توانمند سازی و حضور فعال معلولان در جامعه بسیج گردد.

هاشمی بیان کرد: افراد دارای معلولیت در سطح جامعه، نباید هیچ گونه دغدغه‌ای برای تردد و حضور در اجتماع و فراگیری آموزش‌ها داشته باشند.

به گزارش مهر، در حالی استاندار سمنان از ضرورت حضور معلولان در جامعه صحبت به میان می‌آورد که در استان سمنان متأسفانه بین دستگاه‌های اجرایی عزم چندانی برای قانون به کار گیری معلولان در زمینه استخدامی وجود نداشته و اشتغال مهمترین دغدغه معلولان است.

کد خبر 5645611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha