۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۵

وزیر جهاد کشاورزی:

تحقیق و توسعه علمی به افزایش تولید محصولات کشاورزی منجر می‌شود

تحقیق و توسعه علمی به افزایش تولید محصولات کشاورزی منجر می‌شود

کرج- وزیر جهاد کشاورزی گفت: تحقیق و توسعه علمی منجر به ارتقای رسوخ و اشاعه دانش کشاورزی می‌شود که این امر به افزایش تولید محصولات کشاورزی منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد ساداتی‌نژاد عصر شنبه در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج اظهار کرد: بدون شک تحقیق و توسعه علمی منجر به ارتقای رسوخ و اشاعه دانش کشاورزی می‌شود که این امر به افزایش تولید محصولات کشاورزی منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: سازمان تات و تحقیقات و پژوهش‌ها به واقع بزرگترین سرمایه کشاورزی کشور به شمار می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در این سازمان اقدامات بسیار ویژه‌ای صورت می‌گیرد که توصیف این تلاش‌های صورت گرفته و نتایج آن وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی و پژوهش‌های مربوط به آن ثروت زیادی وجود اما در استفاده از این سرمایه‌ها ضعف زیادی وجود دارد و باید این خلأها را رفع کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه فرصت مطالعاتی مزرعه طرحی است که در آن ما از حضور پژوهشگران در کنار کشاورزان استفاده می‌کنیم، گفت: در این طرح به دنبال بهره‌گیری از پژوهش‌ها و تحقیقات صورت‌گرفته برای توسعه و ترویج کشاورزی و رفع مشکلات موجود هستیم.

وی اظهار کرد: ترویج تحقیقات صورت گرفته توسط سازمان تات برای تولید ثروت موضوعی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و سهم مورد نیاز آن از بودجه هم باید محقق شود تا به بهترین نتیجه ممکن برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: افزایش بهره‌وری و رفع مشکلات مختلف واحدهای تولیدکننده باید با حضور عملیاتی محققان در این واحدها صورت گیرد تا بتوانیم به در حوزه کشاورزی گام‌های بیشتری روی به جلو برداریم.

کد خبر 5645818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha