تکلیف ۲ پست خالی کابینه عراق مشخص شد+ بیوگرافی وزیران جدید

تکلیف ۲ پست خالی کابینه عراق مشخص شد+ بیوگرافی وزیران جدید

پارلمان عراق امروز تکلیف دو وزیر باقیمانده کابینه عراق را هم مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، پارلمان عراق امروز تکلیف دو وزیر باقیمانده کابینه عراق را هم مشخص کرد.

بر اساس این گزارش، مجلس عراق به بنگین عبدالله ریکانی به عنوان وزیر عمران و مسکن و شهرسازی ومشاغل عمومی و به نزار محمد سعید آمیدی به عنوان وزیر محیط زیست رای داد.

پارلمان عراق در بیانیه ای با اشاره به این که رأی گیری با اکثریت مطلق به انجام رسید، اعلام کرد که ۲۰۸ نماینده پس از دادن رأی اعتماد به نامزدهای دو وزارتخانه، تکمیل کابینه را تصویب کرد.

به این ترتیب، پارلمان به واسطه این رأی گیری، کابینه محمد شیاع السودانی را پس از کشمکش بسیار میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان تکمیل کرد.

وزیر جدید عمران عراق کیست؟

بنگین عبدالله ریکانی زاده ۱۹۶۶ و دارنده مدرک علوم ریاضیات و آمار از دانشگاه موصل در سال ۱۹۹۳ و حقوق از دانشگاه بغداد در سال ۱۹۹۹ است.

وی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ معاون وزیر حمل و نقل، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ وزیر عمران و مسکن و شهرداری بوده است. ریکانی در کارنامه خود رئیس کمیته الاسکوا، رئیس کمیته تسهیل تجارت و حمل و نقل میان عراق و ایران و عراق و اردن، نمایندگی عراق در اتحادیه بین المللی حمل و نقل و راهها و سازمان بین المللی دریانوردی، نمایندگی در کمیته های حمل و نقل بین المللی، ریاست کمیته های مشترک عراق و اتریش و سلطان نشین عمان و کره جنوبی، را دارد.

بیوگرافی نزار محمد سعید آمیدی وزیر جدید محیط زیست عراق

وی متولد سال ۱۹۶۸ در دهوک است که مدرک خود را در رشته مهندسی از دانشگاه موصل گرفته است.

وی مدیر دفتر روسای جمهور عراق به مدت مدید بوده است و هم اکنون هم مدیر دفتر عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق است. وی مدیر دفتر برهم صالح از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، مدیر دفتر فواد معصوم از سال ۲۰۱۴ تا ، ۲۰۱۸ ، مدیر دفتر جلال طالبانی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، منشی شخصی جلال طالبانی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ ، مدیر دفتر دبیر کل اتحادیه میهنی از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳، عضو دفتر دبیر کل اتحادیه میهنی از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ بوده است.

وی همچنین عضو هیئت شرکت کننده در نشست آب و هوا در شرم الشیخ، نماینده رئیس جمهور در کمیته وزارتی امنیت ملی عراق، عضو کمیته ریاستی حفاظت از اهوار، عضو هیئت ریاستی در نشست آب و هوا در پاریس بوده است.

وی به زبانهای عربی، کردی و انگلیسی مسلط است و دوره های امنیتی و دیپلماتیک و اداری را دیده است.

کد خبر 5645866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha