۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۶

استاندار سمنان:

دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای حضور معلولان در جامعه بسیج شود

دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای حضور معلولان در جامعه بسیج شود

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه محدودیت‌ها باید رفع و برای معلولان تبدیل به فرصت شوند، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان برای حضور معلولان در جامعه بسیج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی عصر شنبه در مراسم گرامی داشت روز جهانی افراد دارای معلولیت به میزبانی مدرسه دخترانه مهرورزان سمنان ضمن بیان اینکه همسان سازی و زمینه توانمند سازی و حضور فعال معلولان باید در حال سطح جامعه باید فراهم شود، ابراز داشت: می‌بایست در جامعه به نحوی رفتار کرد تا همه افراد و اقشار مختلف جامعه بتوانند به امکانات و خدمات موجود دسترسی لازم را داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه معلولیت محدودیت ایجاد نمی‌کند، افزود: این یک باور اشتباه در جامعه است و بر اساس آن نباید مانع حضور معلولان شد بلکه کاملاً برعکس می‌بایست شرایطی ایجاد کنیم تا این معلولیت به فرصت ارزشمند برای دستیابی همه گروه‌های مختلف مردمی به خدمات فراهم شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه حذف محدودیت‌ها به اراده قوی نیاز دارد، ابراز داشت: این مقوله در افراد دارای معلولیت بسیار قوی‌تر ا مردم عادی وجود دارد و این گروه توانستند از این مانع یک فرصت بسازند اما ما نیز باید بستر سازی آن را فراهم کنیم.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: امکانات آموزش و پرورش و همچنین دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید در راستای تحقق همسان سازی و توانمند سازی و حضور فعال معلولان در جامعه بسیج شود.

وی تاکید کرد: افراد دارای معلولیت در جامعه نباید هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای تردد و حضور در اجتماع و فراگیری آموزش‌ها داشته باشند.

کد خبر 5645941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha