۱۵ مهر ۱۳۸۶، ۱۳:۵۴

مراسم یادروز حافظ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود

آئین گرامیداشت «یادروز حافظ» 23 مهر در سالن اصلی (خلیج فارس) فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این برنامه ساعت 18 تا 21 دوشنبه 23 مهر و به همت بنیاد آفرین شهای هنری نیاوران با مدیریت علیرضا شجاع پور مدرس نشست های حافظ خوانی و شاهنامه خوانی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

شجاع پور درباره این برنامه گفت: در این برنامه درخصوص «شناخت حافظ» و «دگرخوانی شعر حافظ» سخنرانی خواهد شد. یک گروه موسیقی غزلیات و ترانه هایی از حافظ را اجرا خواهند کرد و به همراه اعضای نشست های هفتگی حافظ خوانی فرهنگسرای نیاوران، غزل خوانی نیز برپا می شود.

وی درباره اهداف این برنامه گفت: حافظ، مونس ترین شاعر فارس زبان هاست و با آنکه تنها چهار هزار بیت شعر دارد از جمله استثناهای شعر در دنیا محسوب می شود اما متأسفانه مردم ما علیرغم علاقه شدید به این شاعر بزرگ از او شناخت بایسته ای ندارند و ما وظیفه داریم به بهانه هایی نظیر یادروز او را بهتر بشناسانیم.

شجاع پور تصریح کرد: یکی از مهم ترین خصایص حافظ که او را در زمره استثناها قرار می دهد این است که او از قرآن کریم الهام گرفته و همچنان که هر آیه شریفه کلام خدا از استقلال معنایی برخوردار است در هر بیتش یک معنا را گنجانده است و این ویژگی خاص سبب شده که او در هر غزل به چند مضمون والا بپردازد. راز فال حافظ و استمداد از غزلیات حافظ در قالب «فال گرفتن» هم در همین بسیط بودن معانی در هر غزل حافظ مستتر است.

وی در پایان گفت: بیش از یک سال است که دوشنبه هر هفته با جلسات حافظ خوانی و شاهنامه خوانی در فرهنگسرای نیاوران جمعی بیش از یکصد نفر را گردهم می آوریم به این امید که اندیشه های والای حافظ تسری یابد و این شاعر والامقام به جایگاه شایسته خود در زندگی مردم نائل آید. امیدوارم نشـست یادروز حافظ نیز ما را در این مــــسیر یاری کند.

کد خبر 564633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha