۱۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵

صالحی خبر داد

آماده‌باش شهرداری منطقه ۲ تهران برای مدیریت بارش فصلی

آماده‌باش شهرداری منطقه ۲ تهران برای مدیریت بارش فصلی

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده در ماه‌های گذشته و اقدامات اجرایی برای رفع نقاط آب‌گیر و لایروبی مسیل‌ها و انهار، بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌ها مدیریت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صالحی با اشاره به انجام پایش و رصدهای مستمر نقاط آبگیر منطقه ۲ تهران گفت: با توجه به پیش بینی بارش‌های فصلی، اقدامات لازم از سوی مدیریت شهری منطقه انجام و آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌های به سهولت و سرعت در مسیر کانال‌های جمع‌ آوری کننده هدایت شد.

شهردار منطقه ۲ تهران افزود: همزمان با آغاز بارندگی، تیم‌های امور شهری و پاکسازی مسیل‌ها در آماده‌باش هستند و با پایش‌های مستمر از هرگونه آب‌گرفتگی پیشگیری می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته در مدیریت بارش‌های فصلی گفت: با آمادگی کامل معاونت خدمات شهری و محیط زیست و نواحی ۹ گانه، نقاط آبگیر شبکه بزرگراهی، معابر اصلی و فرعی شناسایی و با احداث چاه جذبی، تغییر مسیر انهار و همچنین نصب دریچه‌های زباله گیرو.... نقاط آبگیر رفع و با آغاز بارندگی تا کنون هیچگونه مشکلی در منطقه وجود نداشته و تردد در بزرگراه‌ها و معابر روان است.

صالحی با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های فرعی و اصلی از مهمترین اقداماتی است که به صورت مستمر و منظم در حال اجراست، افزود: در همین راستا لایروبی و پاکسازی ٣٠ کیلومتر مسیل و ۵٠ کیلومتر کانال اصلی و ۱۳۰ هزار متر طول کانال‌های فرعی با استفاده از عوامل کارگری، ماشین آلات و ادوات سنگین انجام شد.

شهردار منطقه ۲ تهران همچنین از آمادگی سایت‌های برف روبی خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای انجام عملیات برف روبی پیش بینی و تجهیزات و ماشین آلات در-سایت‌ها مستقر است تا در زمان بارش برف خللی در تردد شهروندان ایجاد نشود.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در خصوص عدم تخلیه زباله‌های شهری در انهار و کانال‌های عبوری برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر، افزود: با توجه به اینکه مدیریت شهری تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده ولی همچنان از طریق سامانه ۱۳۷ پلاس آماده دریافت نظرات شهروندان است.

کد خبر 5646666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha