۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

اردبیل یخ زد/کاهش محسوس دما در مناطق مرکزی و جنوبی

اردبیل یخ زد/کاهش محسوس دما در مناطق مرکزی و جنوبی

اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی دمای هوا در مناطق جنوبی و مرکزی استان اردبیل به زیرصفر درجه سلسیوس کاهش یافته و این روند تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه سامانه ناپایدار موجب برودت هوا، ابرناکی و بارش‌های خفیف برف و باران در سطح استان شده است، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی دمای هوا در مناطق جنوبی و مرکزی استان اردبیل به زیرصفر درجه سلسیوس کاهش یافته و این روند تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از تداوم ناپایداری‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به نفوذ زبانه‌های پرفشار قوی بارش خفیف باران و برف و رخداد مه دور از انتظار نیست و همچنین جهت جریانات شمالی ورود هوای سرد را به استان تسریع می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به آمار بارندگی‌ها در استان ادامه داد: درسال آبی جاری تا ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ میانگین بارش استان به ۴۷ میلیمتر رسیده است که نسبت به بلندمدت ۳۴ درصد کاهش نشان می‌دهد و نسبت به سال آبی گذشته شاهد ۶ درصد افزایش بارش در سطح استان هستیم.

محمدی خاطر نشان کرد: براساس نمودار پهنه بندی خشکسالی هواشناسی در سطح استان اردبیل، تا پایان مهر امسال ۹۹.۴۳ درصد مساحت استان درگیر درجاتی از خشکسالی خفیف تا خشکسالی بسیار شدید بوده است.

وی افزود: ۰.۵۷ درصد مساحت استان از نظر خشکسالی وضعیت نرمال دارد و در هیچ نقطه‌ای از استان تر سالی دیده نمی‌شود.

کد خبر 5647441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha