محورهای رایزنی امیر قطر با رئیس امارات

محورهای رایزنی امیر قطر با رئیس امارات

منابع قطری به محورهای رایزنی امیر این کشور با رئیس امارات اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، دیوان امیری قطر به دیدار امیر این کشور با رئیس امارات اشاره کرد.

در بیانیه دیوان امیری قطر آمده است که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات درباره روابط دوجانبه و اقدام مشترک میان شورای همکاری خلیج فارس بحث و رایزنی کرده است.

تمیم بن حمد ضمن خوشامدگویی به بن زاید ، نسبت به نقش آفرینی این سفر در توسعه روابط و همکاری مشترک بین دو کشور و پیشبرد آن به سطوح گسترده تر ابراز امیدواری کرد.

همچنین رئیس امارات از امیر قطر بابت حسن استقبال و میزبانی تقدیر و تشکر کرد و ضمن تبریک میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، موفقیت استثنایی قطر در ساماندهی و میزبانی از جام جهانی را تحسین کرد.

دو طرف درباره روابط برادرانه بین دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف به ویژه در رابطه با تقویت پیوندهای همکاری برادرانه علاوه بر تقویت همکاری مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز رایزنی کردند.

تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن زاید همچنین آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و مسائل دارای اهمیت مشترک را بررسی کردند.

لازم به ذکر است که ساعتی قبل، محمد بن زائد آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی برای نخستین بار از زمان پایان قطعی روابط دیپلماتیک با دوحه، وارد قطر شد. وی در هنگام ورود به این کشور مورد استقبال «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر قرار گرفت.

در این سفر، «طحنون بن زائد» مشاور امنیت ملی امارات و «منصور بن زائد» رئیس هیأت وزیران امارات، محمد بن زائد را همراهی می‌کنند.

در مراسم استقبال از رئیس امارات متحده عربی که با حضور امیر قطر برگزار شد، ۲۱ گلوله توپ به نشانه خوشامدگویی به وی شلیک شد.

کد خبر 5647572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha