نام سه شرکت اسرائیلی در بین بزرگترین صادر کنندگان سلاح در جهان

نام سه شرکت اسرائیلی در بین بزرگترین صادر کنندگان سلاح در جهان

مرکز بین المللی استکهلم در گزارشی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ سه شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی در بین بزرگترین صادرکنندگان تسلیحاتی در جهان قرار داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، مرکز بین المللی استکهلم (SIPRI) در گزارشی اعلام کرد ۳ شرکت متعلق به رژیم صهیونیستی در فهرست ۱۰۰ شرکت بزرگ صادرکننده سلاح در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته و فروش شرکت‌های صنایع هوایی، رافائل و البیت مجموعاً ۳ درصد از سلاح‌های فروخته شده در سال ۲۰۲۱ در کل جهان را خود اختصاص داده است.

این مرکز بین المللی پژوهش‌های صلح که داده‌های موجود در خصوص خرید و فروش سلاح در جهان را مورد رصد و بررسی قرار می‌دهد اعلام کرد با وجود مشکلات موجود در زنجیره تامین جهانی در سال گذشته اما شرکت‌های فعال در این عرصه ۵۹۲ میلیارد دلار سلاح فروخته‌اند که این افزایش ۱.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. انتظار می‌رود این ارقام جهانی با توجه به جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ افزایش قابل توجهی داشته باشد.

جنگ روسیه و اوکراین که موجب نگرانی حملات مشابه برای کشورهای نزدیک به اوکراین شد باعث افزایش مشتری سلاح از مارس ۲۰۲۲ گردید به طوری که صنایع نظامی رژیم صهیونیستی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ شاهد ثبت سفارش‌هایی بوده که ارزش آن بیشتر از مجموع فروش آن در تمام سال ۲۰۲۱ است.

شرکت البیت در جایگاه ۲۹ از این لیست قرار گرفته و مجموعاً ۴.۷۵ میلیارد دلار (افزایش ۳.۶ درصدی نسبت به سال قبل) فروش داشته و یک شرکت وابسته به خود را نیز در امارات افتتاح کرده است. شرکت صنایع هوایی رژیم صهیونیستی نیز در جایگاه ۳۸ قرار داشته و فروش ۳.۸۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۱ داشته است (افزایش ۱.۹ درصدی نسبت به سال قبل).

شرکت رافائل در میان ۱۰ شرکت این لیست در جایگاه ۴۵ قرار داشته و ۳ میلیارد دلار سلاح فروخته است (۳.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل). مجموع فروش این ۳ شرکت رژیم صهیونیستی در سال قبل میلادی ۱۱.۶ میلیارد دلار بوده است.

کد خبر 5650263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha