حزب الله: تنها با توافق می توان رئیس جمهور لبنان را انتخاب کرد

حزب الله: تنها با توافق می توان رئیس جمهور لبنان را انتخاب کرد

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه برخی جریان های سیاسی ماجراجو در انتخاب رئیس جمهور این کشور به بن بست رسیدند، تاکید کرد که تنها راه انتخاب رئیس جمهور دستیابی به توافق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «شیخ نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با بیان اینکه برخی جریان های سیاسی ماجراجو در انتخاب رئیس جمهور این کشور به بن بست رسیدند، تاکید کرد که سریعترین راه انتخاب رئیس جمهور و نجات لبنان از بحران سیاسی به وجود آمده دستیابی به توافق است.

وی بر ضرورت تسریع در انتخاب رئیس جمهور توافقی و نجات لبنان، کاستن از درد و رنج معیشتی شهروندان، تضمین وحدت ملی و محافظت از این کشور در برابر فتنه ها، تاکید کرد.

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: حزب الله منتظر مداخله خارجی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان نیست، به ویژه اینکه برخی کشورها به دنبال کمک به لبنان نیستند و می خواهند این کشور غرق در بحران باشد تا بتوانند در آینده برای اهداف سیاسی خود از این بحران ها سوء استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان یادآور شد: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس روابط سیاسی و اقتصادی خود را با چین و روسیه توسعه داده و ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند، پس چرا باید این مسئله برای لبنان ممنوع باشد.

این در حالی است که اعضای پارلمان لبنان روز پنجشنبه گذشته نیز در نهمین نشست برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به اجماع نرسیدند.

برخی محافل سیاسی علت اصلی عدم توفیق پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید را به کارشکنی‌های حزب قوات به ریاست سمیر جعجع مرتبط می‌دانند. این منابع تاکید دارند که حزب قوات در پی شکست در موضوع انتخاب رئیس پارلمان و انتخاب مجدد نبیه بری در این مقام، تصمیم دارد با مانع تراشی در انتخاب رئیس جمهور جدید از دیگر احزاب سیاسی لبنان انتقام بگیرد.

این در حالی است که در صورت عدم معرفی رئیس جمهور جدید در لبنان، خلأ سیاسی در این کشور تشدید خواهد شد، به ویژه اینکه در پی پایان دوران ریاست جمهوری میشل عون، وی بر مبنای قانون اساسی دولت پیشبرد امور را مستعفی اعلام کرده است.

کد خبر 5652397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha